Anders Moen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 (endret) Dette er mail.php: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>blank</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" /> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" /> </head> <?php if (isset($_POST['submit'])) { function checkOK($field){ if (eregi("\r",$field) || eregi("\n",$field)) die("Invalid Input!"); } $name=$_POST['name']; checkOK($name); $email=$_POST['email']; checkOK($email); $comments=$_POST['comments']; checkOK($comments); $to = "[email protected]"; $subject = "Kontakt fra hjemmesiden min"; $body = "Denne meldigen er sendt fra: $navn, $email$comments"; $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; $headers = "From: Anders Moen Designs\r\n"; mail($to,$subject,$body,$headers); echo "Mailen er sendt"; } else { ?> <body> <div id="header"> <table style="width: 100%; height: 100%;"> <tr valign="bottom" align="right"> <td> <a href="index.html" class="logo"></a> </td> </tr> </table> </div> <div id="menu"> <br /><br /><br /><br /><br /> <a href="index.html" class="menu">home</a> <a href="about.html" class="menu">about</a> <a href="portfolio.html" class="menu">portfolio</a> <a href="products.html" class="menu">products</a> <a href="login.html" class="menu">login</a> <a href="helpfaq.html" class="menu">help</a> <a href="contact.html" class="menuDefault">contact</a> </div> <div id="main"> <br /> <form method="post" action="mail.php"> <p> <label for="name">Name</label> <input id="name" name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="email">Email</label> <input id="email" name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="subject">Subject</label> <input id="subject" name="subject" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="message">Message</label> <textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </p> </form> <span> </span> </div> </body> <?php } ?> </html> Der har dere PHP scriptet, og det fungerer helt fint, bare et problem, det som kommer i mail er "Denne meldigen er sendt fra: , " Det som egentlig skal komme, kommer ikke. Og det jeg skriver inn i textarea kommer heller ikke til mailen min. Er det noen som kan hjelpe meg litt? EDIT: Trykker på submit, får beskjed at mailen er sendt, men jeg får ingen mail. Noen som har peiling hva som er galt da? Dette er rart :S Endret 16. desember 2006 av Andy-Pandy
Ståle Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 <label for="message">Message</label> <textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> må bli <label for="message">Message</label> <textarea id="message" name="comments" cols="50" rows="6"></textarea><br /> siden litt lenger oppe i scriptet står det $_POST['comments']; du kan enten endre name="" på textarea, eller du kan endre $_POST[] til $_POST['msg'];
Anders Moen Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Skrevet 16. desember 2006 Ok takk, men vet du hvordan du får det til å komme det riktige innholdet til mailen min? I stedet for bare "Denne meldingen ble sendt av: , " sånn at det kanskje kommer "Denne meldingen ble sendt av: Navnet, mailen (eller hva det nå enn hva jeg hadde i scriptet)" Tror du at du kan fikse det også?
Ståle Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 name="" atributten må tilsvare $_POST[] for navnet feks: <input id="name" name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /> så må du ha en tilsvarende $_POST[] $name=$_POST['name']; dette tilegner $name verdien som <input> feltet name hadde så går vi videre til $body, som er beskjeden som blir sendt. her må $name skrives inn i $body, så den blir med i mailen som blir sendt. $body = "Denne meldigen er sendt fra: $name, $email$comments"; ok?
Anders Moen Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Skrevet 16. desember 2006 Hehe, ja jeg veit det. Jeg fant det ut for litt siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå