Gå til innhold

Bestille fra playx.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bestilt mye fra playx.no, og frakten legges ikke til prisen når pakken sendes....bestiller du f.eks 10 dvder sender de dem hver for seg, slik at du slipper toll...En annen ting er at frakten der varierer veldig, alt fra 10 til 69 kr...Dette er for å få varene under 200 kr, dette er jo bra for oss :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten bump for jeg lurer akuratt på det samme nå.

 

Det er jo en norsk butikk, og selv om de sender fra Danmark skal en vel da ikke betale moms? CDON sender jo masse fra Sverige. For å registrere et .no domene må en jo være medlem av Brønnøysundregistrene, og da bør det vel ikke være moms på varen?

 

Virker da i så fall som at firmaet har lager i Danmark, for å slippe å betale den norske momsen, og dermed "lurer" både kunde og stat? Eller noe jeg ikke har fått helt med meg her nå?

Lenke til kommentar

Vi får se :) Playx har operert på denne måten veldig lenge. Lenge før media testet de til billigste på DVD. I tillegg er jo rettssystemet så treigt her til lands at vi kan nok enda ta det med ro en stund med de gode prisene :) Om de må øke prisene eller legge ned er jo forsåvidt heller ingen nedtur, det finnes flere som ikke er så alt for langt ifra mtp. pris.

 

Og for å svare på det egentlige spørsmålet:

 

http://www.playx.no/index.php?SCREEN=betin...FTbvnP2PVpaf6fx

 

"Bestillinger fra andre land

playx.no har logistikk fra Danmark. Ved varekjøp under NOK 200,- ekskl. Frakt. * er det dette momsfritt inn til Norge.

Fraktprisen er merket for hvert produkt. Vi merker hver pakke med vareverdi ekskl. Fraktkostnader slik at du vil få varene rett til din leveringsadresse. Våre priser gjelder FOB Frederikshavn. Ved betaling av frakten sender vi pakken din leveringsadresse. Ved vareverdi over kr 200,- ekskl. Frakt må du selv sørge for å betale moms til norske myndigheter.

* Du kan gjerne legge flere filmer inn i hver ordre. Vi sender likevel 1 DVD/Spill pr pakke eller opptil Nok 200 uavhengig hvor mange filmer det ligger i en enkelt ordre."

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...