Kenziz Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Skrevet 18. desember 2006 Nei, tviler på det. Men er du logget inn som administrator ? Du må være det. Det er forresten INGEN grunn til å kjøpe nytt lydkort. Lydkortet ditt virker helt fint det. Det er bare at windows mangler en fil. Mvh, Beej80 7524075[/snapback] Så jeg kommer ALDRI til å få lyd igjen? :o Om du ikke vet noe så.
Arne_set Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 sikker på at du ikke bare har trkt på mute knappen på tastauret eller bare har skrud av lyden i kontrolpanel ?
Beej80 Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Så jeg kommer ALDRI til å få lyd igjen? :o Om du ikke vet noe så. 7530256[/snapback] Hei, jo vi skal få lyden på igjen. Men kan du fortelle meg om du er logget på som administrator, eller har administrator rettigheter ? Operasjonen som jeg ba deg gjennomføre vil du kun få utført dersom du er logget på med administrator rettigheter. Men la oss da ta dette på en annen måte : Ved oppstart av windows trykk F5. Du får da opp en skjerm med forskjellig alternativer til hvordan windows skal bootes. Velg : Oppstart kommandolinje med cdrom. Der skal du automatisk være administrator, dersom jeg ikke tar alt for mye feil. Sett i windows XP cd'en og skriv så : D: (Der D er bokstaven på cdrom'en din) cd i386 extract -r sndvol32.ex_ %systemroot%\system32 Dersom den siste linjen over ikke virker, prøv : extract -r sndvol32.ex_ C:\Windows\System32 For å få en HELT presis gjennomgang av kommandoene, så må du nesten fortelle meg hvilken bokstav cdrom'en din er på, og hvor windows er installert. Windows er normalt installert på C:\Windows, men dette er ikke alltid tilfellet. Mvh, Beej80
Prey Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Du kan jo prøve å søke etter den manglende filen på internett og laste den ned
Kenziz Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Skrevet 19. desember 2006 Så jeg kommer ALDRI til å få lyd igjen? :o Om du ikke vet noe så. 7530256[/snapback] Hei, jo vi skal få lyden på igjen. Men kan du fortelle meg om du er logget på som administrator, eller har administrator rettigheter ? Operasjonen som jeg ba deg gjennomføre vil du kun få utført dersom du er logget på med administrator rettigheter. Men la oss da ta dette på en annen måte : Ved oppstart av windows trykk F5. Du får da opp en skjerm med forskjellig alternativer til hvordan windows skal bootes. Velg : Oppstart kommandolinje med cdrom. Der skal du automatisk være administrator, dersom jeg ikke tar alt for mye feil. Sett i windows XP cd'en og skriv så : D: (Der D er bokstaven på cdrom'en din) cd i386 extract -r sndvol32.ex_ %systemroot%\system32 Dersom den siste linjen over ikke virker, prøv : extract -r sndvol32.ex_ C:\Windows\System32 For å få en HELT presis gjennomgang av kommandoene, så må du nesten fortelle meg hvilken bokstav cdrom'en din er på, og hvor windows er installert. Windows er normalt installert på C:\Windows, men dette er ikke alltid tilfellet. Mvh, Beej80 7530988[/snapback] Jeg prøvde det du tidligere sa igjen, men nå kom det noe annet en att windows ikke kan finne filen.. Her er det som kommer opp nå : Microsoft <R> File Expansion Utility versjon 5.1.2600.0 Copyright <C> Microsoft Corporation 1990-1999. Med enerett. Ukjent bryter - 3. Men jeg skal prøve det du sa nå også. =) Men CD rommen er på D: Windows er innstalert på C:\Windows. Håper du klarer dette
Kenziz Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Skrevet 19. desember 2006 Så jeg kommer ALDRI til å få lyd igjen? :o Om du ikke vet noe så. 7530256[/snapback] Hei, jo vi skal få lyden på igjen. Men kan du fortelle meg om du er logget på som administrator, eller har administrator rettigheter ? Operasjonen som jeg ba deg gjennomføre vil du kun få utført dersom du er logget på med administrator rettigheter. Men la oss da ta dette på en annen måte : Ved oppstart av windows trykk F5. Du får da opp en skjerm med forskjellig alternativer til hvordan windows skal bootes. Velg : Oppstart kommandolinje med cdrom. Der skal du automatisk være administrator, dersom jeg ikke tar alt for mye feil. Sett i windows XP cd'en og skriv så : D: (Der D er bokstaven på cdrom'en din) cd i386 extract -r sndvol32.ex_ %systemroot%\system32 Dersom den siste linjen over ikke virker, prøv : extract -r sndvol32.ex_ C:\Windows\System32 For å få en HELT presis gjennomgang av kommandoene, så må du nesten fortelle meg hvilken bokstav cdrom'en din er på, og hvor windows er installert. Windows er normalt installert på C:\Windows, men dette er ikke alltid tilfellet. Mvh, Beej80 7530988[/snapback] Jeg får ikke tatt det forsøket, PGA jeg får ikke valgt det med komandolinja, fordi tastaturet virker ikke ved oppstart. Men kommer det jeg skrev tidligere her nå til å gå bra? ^^
Beej80 Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Sorry at jeg har vært vekke en stund. Vært litt opptatt. Det ser ut til at jeg har sagt noe feil til deg. Her er en oppdatering, det skal være : Expand -r D:\i386\sndvol32.ex_ C:\windows\System32\sndvol32.exe Sånn. Da var alt så mye bedre. Tror jeg Om nødvendig, så trykk F8 rett før windows starter å laste, og velg "Sikkerhetsmodus med kommandolinje". Om jeg ikke husker feil, så skal du ha administrator rettigheter der, samt tilgang til cdrom. Lykke til. Send meg en pm om dette ikke virker, så kan vi ta det på MSN. Begynner å drøye litt dette, og jeg skjønner du har lyst å få lyden tilbake. Mvh, Beej80
Kenziz Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 Sorry at jeg har vært vekke en stund.Vært litt opptatt. Det ser ut til at jeg har sagt noe feil til deg. Her er en oppdatering, det skal være : Expand -r D:\i386\sndvol32.ex_ C:\windows\System32\sndvol32.exe Sånn. Da var alt så mye bedre. Tror jeg Om nødvendig, så trykk F8 rett før windows starter å laste, og velg "Sikkerhetsmodus med kommandolinje". Om jeg ikke husker feil, så skal du ha administrator rettigheter der, samt tilgang til cdrom. Lykke til. Send meg en pm om dette ikke virker, så kan vi ta det på MSN. Begynner å drøye litt dette, og jeg skjønner du har lyst å få lyden tilbake. Mvh, Beej80 7546385[/snapback] Microsoft <R> File Expansion Utility versjon 5.1.2600.0 Copyright <C> Microsoft Corporation 1990-1999. Med enerett. Utvider d:\i386\sndvol32.ex_ til d:\i386\sndvol32.exe . Kan ikke åpne utdatafilen: d:\i386\sndvol32.exe . Kan ikke åpne inndatafilen: c:\windows\system32\sndvol32.exe.' Dette stod da jeg skrev dette. Kunne vi ha tatt dette på msn? Mye enklere.
Kenziz Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Skrevet 29. desember 2006 Trenger å få fiksa dette raskest mulig.
Exentler Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 du finner ikke lyd i pcen ja har du satt på viftene ? de pleier å lage noe lyd ? virker hardiskene ? ja alt som bråker i pcen. virker det ? virker pcen i det hele tatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå