Gå til innhold

Packard Bell Maestro "22 vs Samsung 225BW


Lufthode

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny skjerm, og har vel landet på at jeg vil ha en 22tommers widescreen.

 

Jeg tenker da på enten

 

Packard Bell Maestro: https://prisguiden.no/product.php?productId=52397

 

Eller

 

Samsung 225BW : https://prisguiden.no/product.php?productId=52399

 

Leste i Samsung-tråden nedenfor, men ble ikke så mye klokere..(ja, jeg er dust), og lurte derfor på om noen som har peil på dette kunne uttale seg?

 

Det som påvirker meg svakt, er at PB Maestro finnes på Elkjøp (til omtrent samme pris), og at en der kan bytte om en får en skjerm med mye "baklys-problem". (en kan jo også benytte angrerett på nettbutikker, men på en skjerm som veier endel, så går det jo mye i porto.)

 

Eller er det noen som har andre forslag, til skjermer som er bedre, til, ivertfall ikke så særlig mye mer penger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg har hatt PB Maestro 22" i 2 mndr nå, må si meg passe fornøyd!

Litt baklys øverst i venstre hjørne, ellers bra jevnt over i mitt tilfelle, til filmtitting/serier og lignende er den absolutt perfekt for min del, men derrimot var Acer 2216Ws mer behagelig å spille med, PB har jo dette Glossy tingen over i motsetning til Acer`n som er matt.

 

Vet ikke om jeg besvarte deg på noen spørsmål egentlig, men tenkte det kunne være interessant å høre hva min erfaring var med PB skjermen.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. :)

 

Er dette "glossy"-greiene plagsomt i spill, er det slik en skal tolke det?

Kan du utdype dette litt?

 

Og baklyset, er dette veldig plagsomt? Jeg har fått med meg at de fleste skjermer har dette.. (min nec 17-tommer har også dette problemet.). Er dette noe som varierer fra skjerm til skjerm, eller har det enkelte merket noe å si?

Lenke til kommentar

Ja i mye lys kan dette være litt plagsomt, og for min del som har vært vant til "vanlige" ikke glossy skjermer så var det litt uvant i starten, men ble kjapt vant til det.

Det med baklyset er ikke noe øynene mine tenker over, jeg så det først da jeg kikket etter baklys.

Glossy blir litt mer skinnende for å si det sånn, har du f.eks. en cd liggende på pulten, og et lys skinner rett på den kan dette sees som refleksjon på skjermen i visse tilfeller.

I spill så har min skjerm vært helt kurant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sitter du i et relativt lyskontrollert rom så vil vel kanskje PB være best. Selv har jeg Samsung-skjermen og er storfonøyd med den. Den har også høydejustering.

 

 

Så egentlig er de ganske like, gå for den du syns ser best ut du. :)

Lenke til kommentar
Fikk PB skjermen i dag, og kontrastbelegget, er genialt. har full lyskontroll. men bildet føles skarpere, enn på vanlige matte skjermer.

 

utseendemessig er den flott også.

7512131[/snapback]

 

Ja, skjermen er veldig skarp og god, ingen tvil.

Så har du kontroll på lyset i rommet, så er det bare å kjøre på! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...