Gå til innhold

NWN2 xp spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe fordel å være to i gruppen i forhold til å være flere i forhold til hvor mye xp man får?

F.eks vist man som fire medlemer dreper en som gir 100 xp, vil da hver få 25?

men vist man som to , får 50 hver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noe fordel å være to i gruppen i forhold til å være flere i forhold til hvor mye xp man får?

F.eks vist man som fire medlemer dreper en som gir 100 xp, vil da hver få 25?

men vist man som to , får 50 hver?

7484903[/snapback]

Jeg har ikke lagt merke til at det blir fordelt slik. Uansett, i forhold til historien får du "nok" XP, og å gå igjennom historien uten full gruppe, tror jeg du vil finne er nokså frustrerende, det er vanskelig nok fra før av, spesielt utover i spillet, synes nå jeg... :) Det er lett i starten, men utfordringene blir stadig større.

Hvordan det er i multiplayer vet jeg ikke, for å være ærlig.

Skrevet

Hvis gruppen din dreper en fyr som gir 100 xp, så får du 100 xp uansett hvor mange companions du har i gruppen. Det fungerer slik at DU får all xpen, så synkroniseres xpen du har, med xpen til de i gruppen din. Litt vanskelig å forklare, men vi kan si det sånn at du får like mye xp uansett hvor mange du har i gruppen :)

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om du får mer xp med færre folk i gruppa di, men det skal være nok xp til å få deg til lvl 20 dersom du er grundig. I NWN1 er jeg temmelig sikker på at å ha "henchman" reduserer xpen din.

Anyway så vil det ikke ha noe å si så lenge levelcap'en er 20. Hadde den vært 40 og de fleste hadde endt opp på noen levels under det kunne det vært et problem.

Skrevet

En annen ting å huske på mtp XP er at de gutta du parkerer på vertshuset, får også XP.

Så alle companions følger din XP hele tiden, uansett.

Om du ikke bruker en fyr på lang tid, så stiger han x antall lvl når du henter han igjen, helt til han når igjen deg ;)

Skrevet (endret)

Vet ikke om det er sånn, men jeg har en følelse av at hvis man dreper noen veldig raskt, så får man mindre xp enn hvis man bruker litt tid på den? Noen andre som har tenkt over dette? Jeg er wizard, og hvis jeg guffer på med spells fra øverste hylle, så virker det som om jeg får mindre xp enn hvis jeg bare sender folka mine på dem en stund først...

Endret av dup

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...