SilentBob Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Har en splitter ny PC som er meget stabil. Har følgende oppsett: Gigabyte GA-965P-DS4 Intel Core 2 Duo E6600 GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Gainward GeForce 7950 GT 256 MB 1*Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA 2*Seagate Barracuda 7200.7? 300 GB SATA dette sitter i et Lian Li PC-6070A Scandv2 med to 120mm som blåser luft inn og to 120mm som blåser luft inn. Temp. ligger på: CPU:35/40 system: 26/35 HD: 30/40 Skjermkortet ligger på rundt 42. Når jeg skal restarte maskinen så henger den alltid i bios, når den skal skrive "Memory runing at single channel" (eller noe i den duren) så kommer den bare til "Memr" og halve y'en og der henger den i ca. 2 min. Temp. er da ikke så høy? Ved "kalde" oppstartet (som når den har stått avslått over natten) henger den ikke...Er det noe jeg kan stille på i bios? Hva betyr at Memory is running in single channels? Skal den kanskje kjøre i doble kanaler? Maskinen er ikke overklokket og er stabilt som et fjell når den først starter opp...
Locci Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 (endret) Har du to minne brikker? Om du ikke har det så vil den bare kjøre på single channel. Om du har to brikker så sjekk manualen på hvordan de skal stå for at du skal kunne utnytte Dual channel på hovedkortet. "Om jeg ikke tar helt feils å skal de stå i slot 1 og 3" Eneste jeg kan komme på som gjør at den sliter med og restarte er biosen ikke er helt frisk. Så du kan jo prøve og flashe til en nyere bios. link til bios på det kortet Endret 12. desember 2006 av Loc Dogg
SilentBob Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Skrevet 12. desember 2006 Har to minne-brikker ja, jeg trodde de skulle i hver sin farge, men satte begge i gul og da kom "memory running in dual channel interlaced" eller noe i den duren. Skal la den stå i en time eller to nå og prøve restart for å se hva som skjer. Er det overhode mulig å oppdatere BISO uten diskett? Har ikke hatt diskett-stasjon på godt over 5 år nå, og jeg savner det ikke... kjører foresten f2 biosen. Tenkte at jeg skulle bruke @BIOS da det vistnok kan gjøres fra windows, men der står det bl.a. "If your system supports Intel Hyper-Threading technology, please kindly disable the function in the BIOS." hva er det og hvordan disabler jeg?
Locci Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Har to minne-brikker ja, jeg trodde de skulle i hver sin farge, men satte begge i gul og da kom "memory running in dual channel interlaced" eller noe i den duren. Skal la den stå i en time eller to nå og prøve restart for å se hva som skjer. Er det overhode mulig å oppdatere BISO uten diskett? Har ikke hatt diskett-stasjon på godt over 5 år nå, og jeg savner det ikke... kjører foresten f2 biosen. Tenkte at jeg skulle bruke @BIOS da det vistnok kan gjøres fra windows, men der står det bl.a. "If your system supports Intel Hyper-Threading technology, please kindly disable the function in the BIOS." hva er det og hvordan disabler jeg? 7482305[/snapback] Husker ikke helt i farta hva det gjør, men du kan slå det av under "advance Bios featurs" Skal være på samme sted som du kan velge boot prioritet etc.
SilentBob Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Skrevet 12. desember 2006 (endret) okei, da har jeg oppdatert til f6 bios og med unntak av at skjermbildet nå ser ut som forsiden til manualen (i motsetning til det klassiske bios skjermbildet) så er problemet det samme: henger i ca. 2 minutter. Er det bare jeg som syntes at det er merkelig at dette bare gjelder "varme" omstarter? Alle temraturer ligger under 40 grader og det skal vel ikke være noe problem? Ikke at dette er noe stort problem da systemet står på nesten hele tiden, men er redd for at problemet skal utvikle seg til noe værre... Endret 12. desember 2006 av SilentBob
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå