Knebba Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Holder på med et kommenteringssystem til galleriet mitt. Kommentarene ble før lagret med filnavnet i en ekstra kolonne, men etter jeg nå har begynt å flytte bilder rundt i forskjellige kategorier kommer ulempen frem har skrevet det over til å gå på id til bildet som kommenteres, men hvordan kan jeg med id'en som viser til bildet hente ut det bildet som det viser til? litt kode fra hvordan den har vært: $query = "SELECT * FROM bilder_koment order by id DESC LIMIT 3"; $resultat = mysql_query($query) or die(mysql_error()); // Lister opp kommentarer.. echo "<div class=\"koment\">"; while($rad = mysql_fetch_array($resultat)){ echo "<a href=\"bilder.php?kat=".$rad[kategori]."&bilde=".$rad[bilde]."\" class=\"h\" alt=\"".$rad[bilde]."\"><b>" . $rad[navn] . "</b>:\n"; echo nl2br("" . $rad[komentar] . "</a>\n"); } echo "</div>"; det er slik den har vært. bilder_koment har inneholder alle komentarer, tabellen bilder har info om alle bilder. bilder_koment har nå en kolonne for id til bildet i "bilder", hva slags lur metode kan brukes uten å sette i gang med mange spørringer? Endret 11. desember 2006 av kennteh
Anders Moen Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 Jeg fant en på W3Schools som kan hente ut fra tabellene dine. <?php $con = mysql_connect("localhost","brukernavn","passord"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); }mysql_select_db("my_db", $con);$result = mysql_query("SELECT * FROM navn_pA_tabell");while($row = mysql_fetch_array($result)) echo "<table border='1'> <tr> <th>Firstname</th> <th>Lastname</th> </tr>";while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['FirstName'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['LastName'] . "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>";mysql_close($con); ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå