Gå til innhold

Ubuntuproblemer ved oppstart av X

aah

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Det jeg gjorde før dette skjedde var å fikse det trådløse nettverket. Installerte acx driver og networkmanager, og skulle til å konfigurerte litt i /etc/network/interfaces ved hjelp av gedit, men det skjedde ikke noe, markøren gikk bare ned et hakk i terminalen slik den pleier å gjøre før gedit åpner seg. men gedit åpnet seg ikke denne gangen. Derfor restarta jeg gnome, noe jeg ikke burde gjort. får det var da jeg prøvde å logg inn igjen at dette intraff. prøvde å reboot flere ganger men det samme skjer alltid.

Har sjekket loggene og det er dette som står i loggen det tidspunktet det klikker:

unknown output: in= out=wlan0 src=192.168.0.100 dst=127.0.0.1 (noen flere opplysninger står også men ikke noe spes.)

denne unknown output meldingen gjentar seg helt til det står: recived signal 15, shuttingdown cleanly

exiting

innimellom unknown meldingen står det noen ganger: wlan0: duplicate adress detected

denne meldingen står til slutt noen ganger etter unknown meldingene:

wlan0: got deauth frame with reason 2(prev auth is not valid)

har lyst å ungå å reinstallere alt, må vel finnes en enklere løsning?

noen som har peiling??

la til networkmanager i sessions, kan det være dette som er tregt under oppstart?

isåfall hvordan fjerner jeg dette ved hjelp av terminal?

EDIT:

Prøvd å logge inn på nytt å lot den stå i 10 min. kom inn tilslutt. men layouten var annerledes og virket eldre. hvis det trådløse nettverket er deaktiverer går alt som vanlig, men lar jeg den stå på når jeg avslutter skjer dette. Lager en ny tråd angående det problemet.

Takk for hjelp uansett!

Endret av aah
Videoannonse
Annonse
Skrevet
la til networkmanager i sessions, kan det være dette som er tregt under oppstart?

isåfall hvordan fjerner jeg dette ved hjelp av terminal?

7471857[/snapback]

Det er litt avhengig av hvilken versjon av Ubuntu du kjører. Hos meg (i Breezy) er det ~/.gnome2/session-manual. Husker ikke for øyeblikket hva det er i de nyere versjonene, men du kan også prøve med ~/.gnome2/session, ~/.config/autostart eller ~/.xsession.

Skrevet (endret)

Har det noe å si om du setter gnome tilbake til sine default settings?

Det gjør du slik:

Logg inn i en feilsikker terminal fra gdm og kjør:

tar -cpzf gnome-config.tar.gz .gnome* .gconf*
rm -r .gnome* .gconf*
exit

da vil du beholde det gamle oppsettet i en backup i hjemmekatalogen din kalt gnome-config.tar.gz

Når du logger inn i gnome igjen, så velger du default session eller "default gnome session", om det er mulig, og default language.

edit: tviler på at det er network-manager, men man kan jo aldri vite.

Endret av HavarN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...