Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer etter installasjon av drivere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp formatert C-disken og installert windows på nytt. Etter jeg installerte driverene for hovedkortet og startet maskinen på nytt går det helt normalt, helt til "laste bildet" med windows XP logoen stanser helt. Om jeg venter lenge så fortsetter den litt og stanser igjen helt til jeg her helt inne i windows etter en 10-15 minutters tid. Når jeg er inne så tar det over 1 min før den reagerer på noe jeg gjør med både musen og tastaturet.

Jeg har prøvd med driverene som fulgte med og med de nyeste. Før fungerte systemet bra bortsett fra restart problemer.

Noen som vet hva som er galt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Prøvd "sikkerhetsmodus" uten drivere?

Evt. bare laste noen av dem så prøve finne ut hvem som skaper problemer.

Skrevet

Har prøvd sikkerhets modus med drivere. Uten driverene installert funker det å starte windows normalt uten problemer. Men jeg kan jo ikke fjerne driverene. For å gjøre det du sier måtte jeg jo installere windows på nytt og formatere C-disken om igjen for hver eneste gang jeg skulle teste en driver som endte opp med å være en av de som ikke funka (regner jeg med ) :p ... noen andre forslag?

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet
Men jeg kan jo ikke fjerne driverene.

Vel, finner du ut hvilken driver det er kan det jo hende at du kan klare deg uten den. Hadde noen drivere fra Logitech (mus/tastatur) som bare lagde krøll, klarer meg helt fint uten disse.

Selvfølgelig er det en del drivere då MÅ ha, f.eks. nettverk, disk i/o etc. og er det en av disse som er problemet har du jo et problem...

Skrevet (endret)

Jeg skrev i den første posten at det var hovedkort driverene. Så jeg har et problem sier du? ... Og BTW Tiltman - Takk, du er den eneste som bryr deg om meg :love:

Endret av iron-vetle
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet
Jeg skrev i den første posten at det var hovedkort driverene. Så jeg har et problem sier du? ... Og BTW Tiltman - Takk, du er den eneste som bryr deg om meg  :love:

Hovedkort drivere er mange forskjellige drivere (selv om de legges inn fra en og samme cd...) , nettverk, lyd, diskio, etc etc.

Det kan hende du ikke trenger den som lager problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...