Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til ford scorpio


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt meg ett realt gromanlegg, tenkte å bruke mellom 25-30k :D

men kan strekke meg litt lengre....

 

Men vil gjerne ha noen tips å råd... dette er komponentene jeg har tenkt på:

 

2x Rockford Fosgate Power T10001BD link

1x Infinity Reference REF7540A link

1x Rockford Fosgate T1693C link

1x Infinity REF5010CS Component System link

2x Pioneer TS-W3004SPL link

1x Alpine CDE-9850RI link

2x Rockford Fosgate 1f kondensator link

3x Av dette kabelsettet

 

 

Alt bestilles fra bilstereo og basskasse får jeg en kamerat til å lage til meg... :thumbup:

 

Lurer på om noen har noen tips eller erfaringer om de forskjellige komponentene

jeg skal stappe alt inn i en 92 ford scorpio :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal si deg ett par ting om det anlegget du linker til der.

 

KJØP et annet kabelsett. De der kablene der er alt for tynne. 8mm kabler holder ikke. Kjøp i stede en 50mm kabel.

 

Spilleren du linker til har bare en linjeutgang. Bruk 4000 kr på spilleren og finn en som har 3 linjeutganger.

 

Frontsettene er sikkert grei, men se litt nærmere på focal sitt som ligger i samme pris gruppe, eller morel sitt som koster litt mer.

 

Dropp 6*9 tommerene. Med to subber i bagasjerommet kommer disse til å skyve på 6*9 tommerene å lage dårlig lyd.

 

4 kanalern du linker til er helt grei. Men det finnes bedre ting der ute.

 

Til subbene hadde det kanskje vært bedre å satse på en forsterker. Hifonx lager en forsterker som heter Brutus 2006. Den klarer 2000watt rms. For hvis du leser om de subbene du linker til, kan en subb kobles til 2 ohm. Det vil si at hvis du koblet en slik til Rockforden, ville du bare gitt subben 750 watt, og da er hele vitsen borte med den forsterkern. Tilgjengjeld kobler du begge subbene i sammen på 1ohm eller 4 ohm finner du mange forsterkere som kan levere godsakene. Se nærmere på SoundStream, JL audio, Usamps,

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Sier det samme...!! Har en Scorpio sjøl med anlegg i.. Har akkurat det samme kabelsettet til mitt anlegg.. Og jeg angrer på at jeg kjøpte det! Alt for tynt til ett slikt anlegg som du skal bygge.. Når du først av kjøpe deg skikkeli anlegg,så kjøp uten tvil monsterkabler, så du slipper å invistere i det senere :thumbup: Koster opp mot 1000 kr, men er verdt det!! ;) Hvilken model har du? (Scorpio..)

Lenke til kommentar
Den strømkabelen blir vel litt underdimensjonert ja..kabler har myyye og si i bilstereo og det er ikke en plass og spare penger..kjøp heller litt større kabel enn det du strengt tatt trenger så er du på den sikre siden hvertfall.kjedelig og få støy pga feil kabel valg.

 

Scorpio94: det står 92 scorpio.. :p

7486612[/snapback]

 

 

Hehe.. Så sant så sant :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...