Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n starter freeze lag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiller en del World of Warcraft. Har gått veldig fint. PC takler det spillet uten det minste lagg.

Men nå i det siste så har jeg fått et problem som plager livet av meg.

De fleste ganger jeg logger inn (spesielt i Ironforge) så får jeg en mystisk freezelag. Hele spillet stopper opp i ca 4-6sec (samme med lyden.. den låser seg på et par toner som går om og om igjen.) så går alt bra igjen i 4-6sec før det samme starter igjen. dette skjer ca 4-5 ganger så disconnecter jeg.

Jeg får etter dette ikke til å logge inn igjen og må da reboote for at jeg skal prøve på nytt. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hva som kan være galt.

som sagt så er maskina mi mer enn bra nok til å takle spillet. Jeg kan til og med kjørt opp spillet fra en annen maskin gjennom nettverk uten lagg.

Veldig rart siden HELE maskina stopper å "virke" i 5 sec...

hjelp verdsettes!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan skyldes mye rart. Ville først og fremst kjørt en memtest, da dette ihvertfall vil eliminere EN feilkilde. Hvis du ikke har den, last ned UltimatebootCD (www.ultimatebootcd.com) og boot maskinen fra den, kjør en av memorytesterne der og se om det er feil på RAM'en din. Hvis ikke poster du en ny melding her.

Skrevet (endret)

Sjekk tempraturer. CPU, burde ikke ligger over 70. Skjermkort burde ikke ligge over / i mellom 80-100 (helst). Er tempraturene høye burde du sjekke maskinen for støv, og ta av evt sidedør på kabinettet

Endret av astradoz
Skrevet

Da ville jeg sjekket for virus/spyware (sjekk forumet Software/Sikkerhet her på hardware.no), eventuelt reinstallert Windows XP fra bunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...