Gå til innhold

MP3-spiller + kontaktspray = fucked LCD


Anbefalte innlegg

Jeg er desverre ikke særlig kyndig og tålmodig med elektronikk, så:

 

Tok ut batteriet og spraya litt CRC Oxide Clean i min sprakende mini-jack-kontakt (Creative Zen Micro MP3-spiller) og lot det tørke i en halvtime slik det står på boksen. Monterte batteri og testa den igjen: klokkeklar lyd, men ingen bilde på displayet - det var derimot noen væske-aktige formasjoner på LCDen - sprayen har altså lekket inn i systemet. Nå, fire timer senere, er det bittelitt mer antydning til bilde på skjermen - vil dette bli bedre igjen, og hva har skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo som du sier. CRC generelt trenger seg inn overalt(det er poenget). Vent og se. Du kan ha flaks, eller du kan ha uflaks. Dersom problemet vedvarer kan du jo prøve å åpne den, og forsøke å separere beskyttelsesplasten forran selve lcd-displayet, for så å tørke den med en (SVAK!) hårføner. Prøv ting, det skader ikke. (regner med garantien er utgått?).

Lenke til kommentar
Det er jo som du sier. CRC generelt trenger seg inn overalt(det er poenget). Vent og se. Du kan ha flaks, eller du kan ha uflaks. Dersom problemet vedvarer kan du jo prøve å åpne den, og forsøke å separere beskyttelsesplasten forran selve lcd-displayet, for så å tørke den med en (SVAK!) hårføner. Prøv ting, det skader ikke. (regner med garantien er utgått?).

7440227[/snapback]

 

Takk for tips. Det var blitt såpass bilde at jeg klarte å navigere meg frem til kontrastinnstillingen for skjermen og økte den til 100% - nå er dingsen fullt brukbar, men det er fremdeles noen illevarslende, væskeaktige strukturer i/under skjermen. De rører seg ikke vesentlig, så forhåpentligvis går det bra. Vil anbefale andre som skal rense kontakten om å åpne spilleren først, slik at skjermdelen er atskilt fra kontaktdelen. ;-) Det er ikke vanskelig, men man må finne en oppskrift med bilder på nettet først.

 

PS: Garantien var utgått, ja. ;-)

Endret av amorph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...