Gå til innhold

Sennheiser HD555 greie? tråløse noe for gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteritiden på trådløse hodetelefoner er stort sett ikke noe problem. Sennheisers RS-serie har f.eks. 20-25 timer, og noen modeller bruker vanlige AA-batterier.

 

Du vil få mer støy med trådløse som bruker FM-båndet til overføring. De som bruker samme bånd som trådløst nettverk, støyer ikke.

 

Men du betaler MYE for å slippe ledningen. Kan du leve med en skjøtekabel, er det et mye bedre valg.

 

Hvis du skal bruke denne hodetelefonen på LAN-treff og slikt, er det ikke bedre med en som blokkerer lyd utenfra? Man hører mye mer detaljer da.

Lenke til kommentar
Batteritiden på trådløse hodetelefoner er stort sett ikke noe problem. Sennheisers RS-serie har f.eks. 20-25 timer, og noen modeller bruker vanlige AA-batterier.

 

Du vil få mer støy med trådløse som bruker FM-båndet til overføring. De som bruker samme bånd som trådløst nettverk, støyer ikke.

 

Men du betaler MYE for å slippe ledningen. Kan du leve med en skjøtekabel, er det et mye bedre valg.

 

Hvis du skal bruke denne hodetelefonen på LAN-treff og slikt, er det ikke bedre med en som blokkerer lyd utenfra? Man hører mye mer detaljer da.

7445256[/snapback]

så du mener jeg burde kjøpe tråløse?

jeg har sett litt på disse. tror du de funker? men hvis jeg og noen andre har like tråløse telefoner hører vi verandres da?

 

jeg skjønte ikke helt hva du mener med "Du vil få mer støy med trådløse som bruker FM-båndet til overføring. De som bruker samme bånd som trådløst nettverk, støyer ikke. ".

Lenke til kommentar
Batteritiden på trådløse hodetelefoner er stort sett ikke noe problem. Sennheisers RS-serie har f.eks. 20-25 timer, og noen modeller bruker vanlige AA-batterier.

 

Du vil få mer støy med trådløse som bruker FM-båndet til overføring. De som bruker samme bånd som trådløst nettverk, støyer ikke.

 

Men du betaler MYE for å slippe ledningen. Kan du leve med en skjøtekabel, er det et mye bedre valg.

 

Hvis du skal bruke denne hodetelefonen på LAN-treff og slikt, er det ikke bedre med en som blokkerer lyd utenfra? Man hører mye mer detaljer da.

7445256[/snapback]

så du mener jeg burde kjøpe tråløse?

jeg har sett litt på disse. tror du de funker? men hvis jeg og noen andre har like tråløse telefoner hører vi verandres da?

 

jeg skjønte ikke helt hva du mener med "Du vil få mer støy med trådløse som bruker FM-båndet til overføring. De som bruker samme bånd som trådløst nettverk, støyer ikke. ".

7455053[/snapback]

 

Nei, jeg er ikke så glad i trådløse hodetelefoner. Grunnen er rett og slett kjip lyd i forhold til prisen.

 

Sennheiser RS140 som du linker til, er blant de bedre trådløse modellene. Den er også lukket, så du slipper å bli så forstyrret av lyder utenfra.

Det er en mulighet for å høre hverandres hodetelefoner, men det er bare å bytte kanal. Det gjøres som regel med å trykke på en knapp på selve hodetelefonen.

 

Når det gjelder støy, så har alle trådløse hodetelefoner som bruker FM-båndet for overføring, en viss susing som du best hører i stille partier i musikken. Det blir omtrent som en grei radiosending. Hvis du KUN hører på dø-metall, er det neppe noe stort problem. :-)

Dynamikken blir litt redusert også.

 

Nå har noen produsenter begynt å bruke 2.4 GHz-båndet for overføring, altså samme som blir brukt til trådløse nettverk. Her blir rekkevidden litt kortere enn for FM (ca.30-40 m), men det er ingen susing.

Det er dessverre ikke så mange slike hodetelefoner på markedet enda.

Her er en: http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12659

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...