Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Når jeg starter pcen kommer den ikke inn i windows. Den bare står på denn første menyen og venter i det uendelige. (Den stopper før den søker etter IDE driverne) Dette skjedde etter at jeg bare trykte pcen rett av, etter at den hang seg i et spill.

 

Min data:

AMD athlon xp2400+

MSI KM2M Combo

768mb ram (266)

geforce 6600gt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcn frøys da jeg skulle ut i windows og sjekke msn, mens jeg spilte splinter cell. Så når jeg tok en omstart, så restartet pcen seg på ny og på ny hele tida, uten å komme inn i windows :S. Da jeg hadde skrudd den av og på noen ganger fikk jeg det problemet jeg har nå, at den stopper på "andre del" av oppstartsprossessen. har skrudd pcn av mange ganger før, da den har hengt seg, men den har aldri føkka seg sånn som nå :S rart! kan du forklare det med cmos nermere? :p

Lenke til kommentar

Skal jeg ha nytt hovedkort kan jeg likeså greit kjøpe ny pc.. har tenkt på det men vil ha den jeg har lengst mulig, pc er dyrt :p nei uff.. detta var trist.. den har virka gudd i mange år, hvorfor kræsje akkuratt nå?? :S Uansett går det ikke an å bare kjøpe nytt hovedkort, siden socket A lages sikkert ikke lenger.

Lenke til kommentar

det høres nesten ut som om disken din kan ha havarert.

siden du sier at bios henger når den skal søke etter IDE-drev.

prøv å koble fra hd'en din, og start opp

om det er disken som har tatt kvelden, vil du få opp en melding

"NO BOOT DEVICE FOUND. INSERT SYSTEMDISK"

 

kommer du inn i bios i det hele tatt?

om du gjør det, så kan du prøve å nullstille alle verdier. det er vel F7 tror jeg

LOAD SETUP DEFAULTS heter det

Lenke til kommentar
det høres nesten ut som om disken din kan ha havarert.

siden du sier at bios henger når den skal søke etter IDE-drev.

prøv å koble fra hd'en din, og start opp

om det er disken som har tatt kvelden, vil du få opp en melding

"NO BOOT DEVICE FOUND. INSERT SYSTEMDISK"

 

kommer du inn i bios i det hele tatt?

om du gjør det, så kan du prøve å nullstille alle verdier. det er vel F7 tror jeg

LOAD SETUP DEFAULTS heter det

 

 

Det virker ikke som om det er disken fordi den henger (sånn jeg forsto det) i logobildet til hovedkortet eller noe rundt der. Han prøvde å restarte cmos (og da blir instillingene automatisk til factory deafults) uten hell så jeg trur disken hans fungerer ;)

Lenke til kommentar
Ikke si det for sikkert ;) kan være strømforsyning eller at utrolig nok komponentene slutta å samarbeide. Litt synd å kjøpe nytt hovedkort og finne ut at det ikke er problemet. Hvor bor du hen?

7433961[/snapback]

 

Ja, det kan jo være. kan låne et Hk av en kompis eller noe å teste. Har vurdert ny pc uansett, men jeg kan jo drøye det litt lenger hvis jeg klarer å fikse den jeg har.

 

Bor på Randaberg, Rogaland, hvordan det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...