LiTe Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hei! Er det noen som kjenner til en måte å avslutte programmer via schedule eller evt andre program? Har et problem relatert med at folk ikke avslutter et program før dem drar, som igjen fører til problemer med backup. Det jeg kunne tenke meg er å finne en løsning hvor windows avslutter akkurat det programmet til et satt klokkeslett. Håper på tilbakemeldinger
backup Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Her er et vbs-script som gjør jobben på winXP norsk versjon: do If Time > "13:26:00" Then Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.run"cmd /c TASKKILL /F /IM notepad.exe" wscript.quit End If wscript.sleep 5000 Loop Her avsluttes alle aktive versjoner av notepad.exe når klokka blir mer enn 13:26:00. Bytt ut notepad.exe med ditt eget program, sett inn det aktuelle klokkeslett som "tt:mm:ss" og lagre for eksempel scriptet i oppstartmappa på maskinene det gjelder. Alternativt kan du selv gå rundt og manuelt aktivere det på de respektive maskiner.
S.M. Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Her er et vbs-script som gjør jobben på winXP norsk versjon: do If Time > "13:26:00" Then Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.run"cmd /c TASKKILL /F /IM notepad.exe" wscript.quit End If wscript.sleep 5000 Loop Her avsluttes alle aktive versjoner av notepad.exe når klokka blir mer enn 13:26:00. Bytt ut notepad.exe med ditt eget program, sett inn det aktuelle klokkeslett som "tt:mm:ss" og lagre for eksempel scriptet i oppstartmappa på maskinene det gjelder. Alternativt kan du selv gå rundt og manuelt aktivere det på de respektive maskiner. 7429170[/snapback] Bare et spørsmål.. Vil ikke et slikt loop script trekke en del cpu kraft siden den ser etter et klokkeslett flere ganger i minuttet? Kunne det ikke være smartere å starte skriptet med planlagte oppgaver.? WshShell.run"cmd /c TASKKILL /F /IM notepad.exe" Endret 5. desember 2006 av S_tone_meg
backup Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Du kan jo teste scriptet for å se om maskinene blir mye tregere! Ellers kan du jo bytte ut wscript.sleep 5000 med for eksempel wscript.sleep 60000 som vil si at sjekken blir pr. minutt eller med wscript.sleep 300000 som vil si pr. 5. minutt etc. Joda, du kan godt starte scriptet under planlagte oppgaver, det er nok smart! Endret 5. desember 2006 av backup
LiTe Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Takker så meget for svaret tror jeg modifiserer denne litt så blir den sikkert å passe perfekt til mitt bruk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå