Gå til innhold

Endre fra PC2700 til PC3200?


Bull_Dogg

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion zv6000 der standardminne er 2x256mb PC2700 der 128mb blir brukt til skjermkortet(dedikert)

Spørsmålet mitt er da hva som vil skje om jeg bytter ut disse to med 2x512mb PC3200? Om pc'n ikke vil starte pga.hastighetsbytte på rammen til skjermkortet eller om hastigheten vil reduseres til PC2700 siden dette er standardoppsett?

 

Planen er å skifte ut å få mer minne og også i samme slengen få raskere minne, men vil gjerne vite om det er mulig før jeg handler.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hovedårsaken til at jeg spør er det med skjermkortet, om det vil senke hastigheten fra 3200 til 2700 siden det er standardisert til 2700...har ikke så mye peil på bærbare skjermkort å slikt..hadde skjermkortet hatt eget minne hadde det ikke vært noe problem, men siden det er dedikert fra rammen så er det litt værre

Lenke til kommentar
hovedårsaken til at jeg spør er det med skjermkortet, om det vil senke hastigheten fra 3200 til 2700 siden det er standardisert til 2700...har ikke så mye peil på bærbare skjermkort å slikt..hadde skjermkortet hatt eget minne hadde det ikke vært noe problem, men siden det er dedikert fra rammen så er det litt værre

7425965[/snapback]

 

3200 er bakoverkompatibel med 2700. Slik er de aller fleste minnetyper. Jeg tror 3200 er bakoverkompativel med både 2700 og 2100.

 

Om du putter inn 3200 minne så vil de fortsatt gå på 2700. Med mindre skrur opp FSBen eller noe slikt. Du vil heller ikke få noe bedre ytelse av 3200 minne i forhold til 2700 så lenge maskinen ikke kjører minne på 3200 (400MHz) hastighet. Du vil derimot merke at du har dobbelt så mye selvfølgelig.

Lenke til kommentar
hovedårsaken til at jeg spør er det med skjermkortet, om det vil senke hastigheten fra 3200 til 2700 siden det er standardisert til 2700...har ikke så mye peil på bærbare skjermkort å slikt..hadde skjermkortet hatt eget minne hadde det ikke vært noe problem, men siden det er dedikert fra rammen så er det litt værre

7425965[/snapback]

 

3200 er bakoverkompatibel med 2700. Slik er de aller fleste minnetyper. Jeg tror 3200 er bakoverkompativel med både 2700 og 2100.

 

Om du putter inn 3200 minne så vil de fortsatt gå på 2700. Med mindre skrur opp FSBen eller noe slikt. Du vil heller ikke få noe bedre ytelse av 3200 minne i forhold til 2700 så lenge maskinen ikke kjører minne på 3200 (400MHz) hastighet. Du vil derimot merke at du har dobbelt så mye selvfølgelig.

7426129[/snapback]

 

 

Akkurat det der var jeg klar over fra før, men takk for infoen anyways...Problemet er ikke at rammen ikke er bakoverkompitabel og slikt, problemet er om skjermkortet vil kunne kjøre med 3200 rammen og på den hastigheten i stede for 2700, går ikke det er det jo ingen vits i å handle 3200 minne som ikke vil komme til å kjøre på noe mer enn 2700, unødvendig pengebruk...

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke prisforskjellen noe særlig på 3200 og 2700 da.

 

Hvis man har et hovedkort med integrert skjermkort så har det ikke noe å si hvilken hastiget minne går på da. Man an jo selv sette timing og hastighet på minne i mange bioser. Har ikke hørt noe om at dette påvirker det integrerte skjermkortet siden det deler minne.

 

Nå har jo du laptop da, men jeg ser ikke noe grunn til at det skulle være veldig annerledes her. Men er det mulig å endre minnehastigheten på en laptopen din da? Det er ikke stort som kan endres i en laptop BIOS.

Lenke til kommentar

Er veldig lite som kan endres i bios, altfor lite egentlig. Det som er kjipt. Så om pc'n vil kjøre på nye hastigheten automatisk, eller om jeg må oppdatere bios eller no i den duren for å få det til vet jeg ikke, men det kan ordnes, var helst det med skjermkortet som jeg tenkte på.

 

Men som du sier så skulle ikke det ha noe å si så da prøver jeg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...