Mez Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Er usikker på hvor jeg skulle poste denne, men prøver meg her. Jeg leker litt på tanken å bestille en adsl2+ linje (25/2 mbit) og dele utgiftene for dette med noen andre. Deling av utgifter blir vel ikke sett på som kommersiell utleie? Dette hadde vært en perfekt linje til å drive med private / ikke kommersielle tjenester og oppgaver - men jeg syntes det blir litt mye for meg alene. Derfor kunne jeg tenkt meg å dele den med noen andre. Noen som har gjort noe slikt før? Kan jo dele linjen og ha hver sin IP, og sette policy på hvordan man deler den, eller man kan dele selve serveren. Har et passende sted å kunne plassere servere, så det er ikke no problem heller. Noen som har noen tanker rundt dette? Er dette lovlig? Erik
nerval Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ettersom man kan leie en server på en 100mbit linje for ett par hundrelapper i mnden, tror jeg nok dette er en tanke du bare kan slå fra deg med en gang.. Er nok ikke mange kronene noen er interessert i å bruke, for å la en pc stå på en slik linje desverre..
Mez Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Akkurat det er jeg klar over. Men jeg ser flere fordeler / ulemper ved begge måtene, samt noe forskjellig bruksområde. Det jeg er mest ute etter er lovligheten rundt dette....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå