Mats Danielsen Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hei! Jeg har et bursdags script som jeg skulle fått endra dette på: - At jeg kan ha norsk dato - At den ikke tror at det er 12 Desember idag! <?php // Definer bursdager :) Måneden må skrives på engelsk. $January1 = "Mats,Jørgen"; $September9 = "Christine"; $December12 = "Kari,Susanne,Sarah"; // Dagens dato $dato = date("Fn"); // Hvis det er noen bursdager idag... if(isset($$dato)){ $bursdager = explode(",", $$dato); if(count($bursdager) > 1){ $siste = array_pop($bursdager); echo("Idag har "); echo implode(', ', $bursdager); echo(" og ".$siste." bursdag!"); } elseif(count($bursdager) == 1) { echo("Idag har $bursdager[0] bursdag!"); } } else { echo("Ingen har bursdag idag! $$dato"); } ?>
magikern Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 prøv noe som dette: PHP $user=array( "mats" => "01.01", "jørgen" =>"01.01", "christine" => "09.09", "kari" => "12.12", "susanne" => "12.12", "sarah" => "12.12" ); $dato = date("d.m"); $birthdays=0; foreach($user as $name => $birthday) { if($birthday==$dato) { $birthdays++; } } if($birthdays>0) { echo "Idag har $birthdays bursdag!"; } else { echo "Ingen har bursdag i dag! $dato"; }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå