Hayer Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hei <form id="form1" name="form1" method="post" action="login.php"> <input type="text" name="brukernavn" /><br /> <input type="text" name="password" /><br /> <input name="login" type="button" value="Logg inn" /> </form> Dette er koden på hovedsiden min. Den ligger i index.htm og ja jeg har en login.php i samme mappe å allikevel funker det ikke. Login.php ser slik ut: <?php //Sjekker om passorde og brukernavn er rett. $_POST['username'] $_POST['password'] echo $_POST['password']; echo $_POST['username']: ?> Hva er feil? Prøvde også med <form id="chooser" action="login.php" method="post"> <fieldset> <legend>Please choose a plan from the following</legend> <ul> <li><button type="submit" name="plan" value="basic"> <h3>Basic Plan</h3> <p> You get 20<abbr title="gigabytes">GB</abbr> of storage and a single domain name for <strong>$2.99/<abbr title="month">mo</abbr></strong> </p> </button></li> <li><button type="submit" name="plan" value="pro"> <h3>Pro Plan</h3> <p> You get 100<abbr title="gigabytes">GB</abbr> of storage and a single domain name for <strong>$12.99/<abbr title="month">mo</abbr></strong> </p> </button></li> <li><button type="submit" name="plan" value="guru"> <h3>Guru Plan</h3> <p> You get 500<abbr title="gigabytes">GB</abbr> of storage and unlimited domain names for <strong>$22.99/<abbr title="month">mo</abbr></strong> </p> </button></li> </ul> </fieldset> </form> men da ville den ha meg til å laste ned login.php... Det jeg trenger nå er et godt eksempel på hvordan jeg får en knapp til å kjøre et script, hvis det er det jeg prøver å gjøre Jeg er og vil forbli dum hvis ingen hjelper meg
Martin A. Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Hei <form id="form1" name="form1" method="post" action="login.php"> <input type="text" name="brukernavn" /><br /> <input type="text" name="password" /><br /> <input name="login" type="button" value="Logg inn" /> </form> Dette er koden på hovedsiden min. Den ligger i index.htm og ja jeg har en login.php i samme mappe å allikevel funker det ikke. Login.php ser slik ut: <?php //Sjekker om passorde og brukernavn er rett. $_POST['username'] $_POST['password'] echo $_POST['password']; echo $_POST['username']: ?> Hva er feil? Du sjekker ingen verdens ting slik du gjør det der. Du må hente passordene fra en eller annen plass, og du må sammenligne dem. $user = "admin" $passord = "foobar"; if(isset($_POST['submit'] { if($_POST['username'] == $user && $_POST['password'] == $passord] { // brukernavn og passord stemmer } else { // De stemmer ikke } } else { // Loginknappen ble ikke trykket } Nå jeg lager slike former, kaller jeg logginnknappen for submit. <input type="submit" name="submit" value="Logg inn" /> Prøvde også med <form id="chooser" action="login.php" method="post"> <fieldset> <legend>Please choose a plan from the following</legend> <ul> <li><button type="submit" name="plan" value="basic"> <h3>Basic Plan</h3> <p> You get 20<abbr title="gigabytes">GB</abbr> of storage and a single domain name for <strong>$2.99/<abbr title="month">mo</abbr></strong> </p> </button></li> <li><button type="submit" name="plan" value="pro"> <h3>Pro Plan</h3> <p> You get 100<abbr title="gigabytes">GB</abbr> of storage and a single domain name for <strong>$12.99/<abbr title="month">mo</abbr></strong> </p> </button></li> <li><button type="submit" name="plan" value="guru"> <h3>Guru Plan</h3> <p> You get 500<abbr title="gigabytes">GB</abbr> of storage and unlimited domain names for <strong>$22.99/<abbr title="month">mo</abbr></strong> </p> </button></li> </ul> </fieldset> </form> men da ville den ha meg til å laste ned login.php... Det jeg trenger nå er et godt eksempel på hvordan jeg får en knapp til å kjøre et script, hvis det er det jeg prøver å gjøre Jeg er og vil forbli dum hvis ingen hjelper meg 7421198[/snapback] Eneste forskjellen du gjør der, er å legge inn noe tekst rundt formen, slik at brukerne vet hva de krysser av/skriver i feltene. Endret 4. desember 2006 av M4rTiN
Ståle Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hvor tester du scriptene? Hvis du bare dobbeltklikker på .htm filene, kan du bare se .htm eller .html filer. For å kunne bruke PHP eller andre ting, må du installere en webserver. Feks XAMPP. Det kan være grunnen til at du automatisk prøver å laste ned login.php
ZoRaC Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 "brukernavn" og "username" er 2 forskjellige ting det også... Men trolig er det mangel på webserver med PHP som er grunn-problemet her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå