Gå til innhold

hva slags os???

twinksta

Anbefalte innlegg

Skrevet

slik er pc'en min:

ibm aptiva

466 mhz intel pentium 2 eller 3

128 mb sdram

12 gigabyte harddisk

32 mb tnt2 grafikk-kort

adsl-linje 1024/256

16x plextor-brenner

??x dvd-spiller

hva slags os er det best for meg å ha?

kjører win98se atm, men er fryktelig lei av at det henger seg opp hele fordømte tiden. tenkt litt på linux, men vet ikke om jeg er flink nok på pc, for jeg har hørt at linux er for litt mer 1337 folk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ha litt mere ram hvis du vurderer win xp ihvertfall...hvis ikke får du rimelig seig maskin. Win 98SE er nok det deste win os..men linux, ja det ville jeg ha satsa på...redhat 8 eller mandrake 9 f.eks

Skrevet

Hvis du ikke vil kjøre Linux, anbefaler jeg Windows 2000. Det burde kjøre greit på din maskin. Du kan jo alltids kjøpe litt mer RAM etterhvert, men det er ikke absolutt nødvendig.

Skrevet

Kjør linux du, funker greit.. Stabilt og kjekt og knote med. Hvis du liker og stresse litt prøv Slackware eller Debian. Hvis ikke Red-Hat eller Mandrake..

Skrevet

Ville brukt win 2000 hvis du ikke føler deg altfor trygg på linux. Linux krever litt mer "innsikt" og knoting. WinXp blir litt for seigt, men kan gå greit hvis du stripper det :smile:

Men ville holdt en knapp på win 2000 hvis ikke du skal progge eller har noe imot M$ :smile:

Skrevet

Fikk bare så lyst til å komme med en liten kommentar til den evige diskujonen om div. OS. 98SE blir stadig dømt nord og ned på grunn av blåskjerm og ustabilitet. Win 98 SE er som de fleste tenåringer, elendig til å rydde etter seg. Men hvis en etter å ha avinstallert eller sletta et program, spill osv. tar seg bryet med å kjøre Regedit og fjerne alle rester som ligg igjen i Registeret så humper og går det jo på et vis (gikk en gang gjennom maskina til en nabo med Reg Cleaner og fant utrolige 36000 unødvendige filer og filreferanser) Kanskje ikke så rart at ting blir tregt og ustabilt da eller ???? XP da? Har prøvd Pro, Home, Engelsk og Norsk på div. maskiner. Har bare en ting å si, håper det er praktisk mulig å kjøre 98SE til Longhorn dukker opp. Kanskje Gates og co klarer å få til noe som virkelig fungerer for en gangs skyld :smile:

KT 4 Ultra. Amd XP 2100+

Gainward Ti 4200 650 XP Golden Sample

2*256 Mb Twin Mos PC 3200

[ Denne Melding var redigert av: oddivato på 2002-11-19 20:40 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...