vestlia Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hei! Lurte på om jeg skulle kjøpe meg ny data, men så kom jeg over en artikkel om en firekjernes prosessor som kom halvveis uti 2007. Hva er best av å vente til en firekjernes prossesor kommer, eller å kjøpe en tokjernes prosessor av Intel?
Liquid Crystal Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det først jeg kom på var. 4 kjerner kommer ut, den blir svindyr. 2 kjerner er fremdeles like bra selv om det finnes en med 4 men den med 2 er ganske mye billigere. did that make any sence?
Mit Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Nå har vel firekjerne-cpuer komme allerede da https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Om du har pengene skal ikke jeg nekte deg og kjøpe det Men for all del, Core 2 Duo-serien til Intel holder i massevis den
vestlia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Nå har vel firekjerne-cpuer komme allerede da https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Om du har pengene skal ikke jeg nekte deg og kjøpe det Men for all del, Core 2 Duo-serien til Intel holder i massevis den 7409352[/snapback] Men lønner seg da å kjøpe Intel Xeon E5310, istedenfor Intel Core 2 Duo E6600?
Mit Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Men lønner seg da å kjøpe Intel Xeon E5310, istedenfor Intel Core 2 Duo E6600? 7409427[/snapback] Det kommer jo ann på bruksområdet, jeg personlig hadde nok ikke vagt den xeon-greia framfor E6600. husk også at S771-HK utvalget ikke er det største og prisene ikke er så lave Trenger du quad-core eller vil du bare ha det? Du må nesten vurdere sjøl da jeg ikke kan komme med noen gode svar der
vestlia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Men lønner seg da å kjøpe Intel Xeon E5310, istedenfor Intel Core 2 Duo E6600? 7409427[/snapback] Det kommer jo ann på bruksområdet, jeg personlig hadde nok ikke vagt den xeon-greia framfor E6600. husk også at S771-HK utvalget ikke er det største og prisene ikke er så lave Trenger du quad-core eller vil du bare ha det? Du må nesten vurdere sjøl da jeg ikke kan komme med noen gode svar der 7409460[/snapback] Jeg har bare tenkt på en spill pc til ca. 15000 inkl, skjerm og tastatur, og har lyst på en pc som kan takle de fleste spill i et par år fremover uten å oppgradere.
haalo Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) Det først jeg kom på var.4 kjerner kommer ut, den blir svindyr. 2 kjerner er fremdeles like bra selv om det finnes en med 4 men den med 2 er ganske mye billigere. did that make any sence? Det er faktisk 5 firekjerneprosessorer på markedet . (Sense skrives med s.) Jeg har bare tenkt på en spill pc til ca. 15000 inkl, skjerm og tastatur, og har lyst på en pc som kan takle de fleste spill i et par år fremover uten å oppgradere. Hvis du skal ha firekjerne har du to valg: du kan skaffe deg et desktop-oppsett med Kentsfield som koster nesten 10k eller du kan skaffe deg et Xeon-oppsett som også hadde blitt svindyrt. Begge deler er nok ganske urealistisk med det budsjettet der. Kjøp en E6600, du . Endret 2. desember 2006 av xNINJA
haalo Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) EDIT: Oops, dobbel . Beklager. Endret 2. desember 2006 av xNINJA
vestlia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 EDIT: Oops, dobbel . Beklager. 7410644[/snapback] Ok. Tusen takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå