Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen restarter seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Prøv å clear CMOS da, for å se om det muligens hjelper. Tviler egentlig, mest sannsynlig at det er strømforsyningen, men test likevel du :thumbup:

Endret av nerf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

tro om det er mulig å få byttet (litt mellomlegg) hos komplett.no. tros alt de som solgte de som solgte pcen i deler å den skulle jo funke som den skal (som den gjør da) men det er kun den lille PSUen som er feil da. vet dette er litt offtopic.

Skrevet

hvis du har rotet i biosen og stilt på noe du ikke skulle kan du resette biosen ved å trykke på reset knappen på hk. Eller trykke på "load optimized defaults" eller noe i den duren inne i bios.

• 1 måned senere...
Skrevet

hmm, nå har jeg skiftet strømforsyning (hiper 530 watt) men det skjedde en gang til at maskinen restarta seg :( men er det ikke mulig at den er stilt inn når den har nådd for eksempel 40 grader så restarter den seg? for den ligger vanlig vis i den duren. pluss at det skjer veldig skjeldent. :no:

Skrevet (endret)
Ta å kjør mem86 på maskinen din, kan være ramen som er defekt?

7778837[/snapback]

Hvordan gjør jeg det (mem86)?

Endret av heisau
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg fant ut at den blir overoppheting for av og til så synker CPU viften til under 1000 rpm. Hvordan kan jeg sette den til en fast fart vis det er mulig?

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Den kjører på 1700 RPM til vanlig nå men den restarter seg selv forde. Det var heller ikke minnen for jeg testet med memtest86 3.3, så jeg lurer på om noen andre har noen ide hva som kan være galt?

Fjernet det siste

Endret av heisau
Skrevet

Gjorde det før jeg testet maskinen

Hei

Vet ikke helt hva som gjør at den restarter seg da.

Syns jeg fikk et flaut svar tilbake :(

Skrevet

PSUen er helt ny så den er det ikke, tviler på at det er overoppheting for den er aldri over 40 grader når den restarter seg. Og har nettopp testet minnebrikkene med memtest86 :(

Skrevet (endret)

Fikk bluescreen i dag:

41758.jpeg

41760.jpeg

Vet ikke om dette kan si noe om hvorfor den restarter seg :no:

Endret av heisau

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...