Gå til innhold

Spennende og fengende Adventure-spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men hvordan er dette i "Grim Fandango"? Er det mye oppgaveløsning og gåter?

7422109[/snapback]

Ja, vil påstå at Grim Fandango er et klassisk adventurespill med blant annet inventory baserte gåter.

Vet ikke hva du legger i "mye", men er vel like mye som de fleste adventure spill slik som Monkey island, Broken sword, Day of the tentacle, Sam & Max osv.

Skrevet

Men Grim Fandango er lettere. Jeg synes spill som Sam and Max er vanskelig, men Grim Fandango er vel omtrent på nivå med... Tja, Den Lengste Reisen og Syberia, som er de første du nevner.

Skrevet

Når jeg var i Sverige i dag sjekket jeg ut noen spillhyller med gamle klassikere, men fant desverre ikke Grim Fandango. Var nesten så jeg kjøpte Neverwinter Nights, men har bestemt meg for førstnevnte spill nå så da skal jeg jammen finne det. Får sjekke ut billighylla på EB Games eller Spaceworld når jeg er på senteret neste gang.

Skrevet
Takk for kjappe tilbakemeldinger! Jeg vurderte lenge å kjøpe Dreamfall, men ettersom spillet har gått bort ifra pek-og-klikk-opplegget var jeg ikke interessert i det. Synes mye av sjarmen blir borte når man kan bevege hovedpersonene med tastaturet.

7414372[/snapback]

Tror det bør nevnes at man i Grim Fandango styrer hovedpersonen med tastaturet.

Skrevet
Jeg er en stor fan av Adventure-spill. "Den Lengste Reisen" og "Syberia" er de to beste spillene jeg har vært borti innenfor denne sjangeren.

Jeg ville absolutt ha tatt en titt på Drømmefall, selv om det er direkte kontroll og ikke pek-og-klikk. Jeg var også skeptisk til å begynne med, men likte det veldig godt. Syberia har jo også fått en ganske hyggelig etterfølger, som er verd å spille hvis du likte originalen.

Ellers vil jeg anbefale at du tar en titt på Still Life, fra samme selskap som Syberia. Det er et flott spill tross enkelte problemer (Microids gikk så godt som konkurs under utviklingen, noe spillet dessverre bærer litt preg av).

Du kan jo også ta en titt på Sam & Max: Culture Shock, som kan kjøpes direkte over nettet.

Skrevet

Ja, jeg har egentlig litt lyst til å prøve meg på Syberia 2, for å se hvordan det hele ender. Men etter det jeg husker å ha lest fikk det spillet rimelig lukne kritikker av forskjellige spillanmeldere. Har også lest av mange mente at mye av sjarmen med Syberia var borte i etterfølgeren. Stemmer dette?

Skrevet

For det første: Myst, Riven: The Sequel to Myst, Myst III: Exile, Myst IV: Revelation, Myst V: End of Ages, og Uru: Ages Beyond Myst er obligatoriske. Det dreier seg om intelligente, gåtebaserte spill som vever sammen historie og gåtedesign på en måte som er utfordrende, men utrolig tilfredsstillende. Disse passer best om du liker å analysere og forstå verdenen rundt deg.

7416798[/snapback]

Helt enig. Stemningsfullt og utfordrende.

Spaceworld selger en samlepakke med MYST® Masterpiece, Riven®, MYST® III: Exile, MYST® IV: Revelation, MYST® V: End of Ages til 299,-.

Mange timer med gåteløsning og utforsking.

Ultimate Compilation

Skrevet (endret)

Jeg ser at The Dig fra Lucasarts ikke har blitt nevnt her. Det vil jeg anbefale på det varmeste. En av de beste når det gjelder stemning, synes nå jeg.

Endret av Soth
Skrevet

Hei!

Må slenge meg med på denne diskusjonen må bare si at

hvilket eventyrspill som er "Best" kommer annpå når man spilte det.

(Hvor gammel man var, interesser osv)

Men for mindel vil jeg anbefale ;

Broken Sword 1-4 ( 1 og 2 var klart best, sinnsyk bra stemning!)

Kyrandia 1-3 ( Fantasi verden, med morsom vri)

Indiana Jones Fate of Atlantis* (litt action ellers adventure)

Monkey Island serien 1-4 * ( Likte selv best MI2 'ern pga storyline)

*(utrolig bra serie, men jeg var 8år når jeg spilte dem først, +

det var ca. da vi fikk lydkortet til pc'en som var utrolig stort!)

Kings Quest 5-8 ( 1-4 er ganske dårlig grafisk)

Larry 1-8 !! ( Utrolig morsom serie, spiller på sex-jokes)

Ellers nevne;

Day Of TEntacle, Sam And max 1+2 ++

Skrevet

Folkens, folkens, folkens...

Dere har jo utelatt noen virkelige klassikere! Selv om jeg er hardbarka fan av alle LucasArt spillene (MI-serien, Indy-serien, DoTT, osv.) og har spilt gjennom de utallige ganger er det alltid 2 spill jeg faller tilbake til:

- Simon the Sorcerer 1 og 2.

Det er samme snodige "oppdrag" som i MI-serien og med helt fantastisk voice acting! Har hatt mange herlige timer med disse spillene!

Burde vel også få med Disc World spillet. Husker ikke om det er til pc, eller kun på PS1.. Slei lenge med det husker jeg..

*mimre*

Skrevet
Vet ikkje om dette er helt i sjangeren, men Heroes spillene er jo bare helt konge!  :D

7556777[/snapback]

Feil sjanger hvis du tenker på heroes of might and magic.

Det er vel mer rts/rpg hvis jeg ikke tar helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...