Gå til innhold

Back up nødrop


Dellila

Anbefalte innlegg

Jeg har et superenkelt spørsmål, og håper noen kan hjelpe.

 

Min bærbare Dell Inspiron 9300 er syk, og skal på reparasjon rett over helgen.

Den er veldig skummel og ustabil og virker litt nå og da - så jeg må skynde meg å lage back-up på en hel masse ting.

 

Men så vet jeg ikke: Hva bør jeg lagre på? DVD? CD-R? Hva slags type?

Litt pinlig, men jeg er faktisk helt grønn på dette (har alltid lagret og oversendt ting på andre måter) - og butikkene har jo en del å velge i.

 

Det er ganske store InDesign- og Photoshop-dokumenter, pdf'er og en masse bilder + worddokumenter som skal lagres.

 

Håper noen kan gi meg et lynraskt svar. Da blir jeg kjempeglad :)))

For pc'en streiket selvføgelig rett før support-stengetid og helg... og akkurat dette rakk jeg ikke å finne ut av.

 

Snufs :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt ut hardisken før jeg sendte maskinen inn til Dell. Det er to festsskruer under, og bare å dra den rett ut til siden. Dell vil reparere og sjekke maskinen med en annen disk. Dette hvis du vet at feilen ikke ligger i selve HD eller Windows OS.

Hvis feilen ligger i HD eller OS er det jo ingen vits i å sende maskinen inn. Da er det bare å ta backup av filene dine, reinstallerer windows via recovery disk/partisjon, eller evt bestille ny HD. Sistnevnte er meget enkel å sette inn, som antydet.

Lenke til kommentar
Jeg ville tatt ut hardisken før jeg sendte maskinen inn til Dell. Det er to festsskruer under, og bare å dra den rett ut til siden. Dell vil reparere og sjekke maskinen med en annen disk.  Dette hvis du vet at feilen ikke ligger i selve HD eller Windows OS.

Hvis feilen ligger i HD eller OS er det jo ingen vits i å sende maskinen inn. Da er det bare å ta backup av filene dine, reinstallerer windows via recovery disk/partisjon, eller evt bestille ny HD. Sistnevnte er meget enkel å sette inn, som antydet.

7406545[/snapback]

 

Oj, skulle visst sett etter flere svar - men trodde ikke flere kom til å svare på det "dumme" spørsmålet mitt ;) Nå er maskinen sendt, med harddisken i - men den kunne jeg ha tatt ut skjønner jeg - for etter litt om og men fant vi ut at det var skjermen som var defekt. Heldigvis. Dell skal bytte ut hele skjermen. Fikk tatt back-up, i heldige øyeblikk - men det ble plutselig ikke så kritisk lenger når jeg fant ut at det bare var skjermen som ikke funket...

 

Takk for tips, i alle fall, skal huske det til en annen gang :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...