Hayer Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Hei! Jeg er en gal man derfor tyr jeg til dette forumet hver gang jeg trenger hjelp uansett hva det er! Å nå er det clan sia mi! Jeg har index.php nyheter.txt Det jeg vil er at jeg skal skrive ut nyheter.txt i index.php... Jeg har prøvd med <?php include_once "nyheter.txt"; ?> Og mange andre ting jeg fant på google. Jeg bruker 100webspace og JA de støtter php men det ser ut som fila ikke skjønner at den skal spytte ut innholde fra .txt fila.. HJELP!!!
Ståle Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 <?php $fil = file("nyheter.txt"); foreach($fil as $linje) { echo $linje; echo "<br />\n"; } ?>
Jonhoo Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 eller bare: PHP <?php echo file_get_contents("nyheter.txt"); ?>
gather Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) hmm... jeg får nå til å inkludere en .txtfil direkte på min webserver med koden <?php include("nyheter.txt");?> Må være noen spesielle begrensninger på din host som ødelegger for deg. Endret 4. desember 2006 av gather
neivoll Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Hehe, hele problemet her er jo at du må sette filnavnet i parantes. Bruk gather sin kode så går det greit. edit: Ikke hør på meg, jeg er en dust. Endret 4. desember 2006 av anners
Martin A. Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Tullball. include "foo.php" fungerer på samme måte som include("foo.php"). På samme måte som echo "foo" er det samme som echo("foo"). http://no2.php.net/include/
gather Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Tullball. include "foo.php" fungerer på samme måte som include("foo.php"). På samme måte som echo "foo" er det samme som echo("foo"). http://no2.php.net/include/ 7420735[/snapback] Det er det samme ja... grunnen til at jeg bruker include(); er fordi det er blitt en vane
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå