HoaXed Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Hællæ, Gjorde noe dumt her i stad når jeg endelig var ferdig med hele access databasen. Fjernet momsen i fakturaen min og alt ble da feil, mer og mer klomsing har forvirret saken enda mere. Det er to bokser som er feilen tror jeg; Delsum; =([Count]*[Enhetspris])-(CLng([Count]*[Enhetspris]*[Rabatt]*100)/100) Deltotal; =Sum(CLng([Count]*[Enhetspris]*(1-[Rabatt])*100)/100) Er det noen som ser noe feil, når jeg ser på andre steder er count bytta ut med antall, men når jeg prøver dette går den automatisk til count. Når jeg forhåndsviser rapporten faktura med 5stk varer til 15,- stk, Delsum; 915,- Deltotal; 15,- Er det noen som har peiling på hva som er feil?
ravika Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Er det noen som ser noe feil, når jeg ser på andre steder er count bytta ut med antall, men når jeg prøver dette går den automatisk til count. 7399160[/snapback] Er nok store sannsyligheter for at det er dette som er problemet. Access ønsker å gjøre om "Antall" til Count fordi den tror du prøver å skrive funksjonen "Count" på norsk. Du burde gi nytt navn til den tekstboksen du har kalt "Antall". Og bytte ut Count/Antall med det nye navnet i formlene. Antall, sum og lingnende navn på funksjoner bør unngåes å tildeles tekstbokser og felt i Access, da det som oftest skaper problemer i situasjoner når du bruker feltet i en spørring/formel.
HoaXed Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Skrevet 14. desember 2006 Takk, fikk til slutt etter mye feil det endelig riktig Men nå sliter jeg med et annet problem er at når jeg henter tekst får jeg bare #navn? i boksen som henter infoen. Noen som vet?
ravika Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Men nå sliter jeg med et annet problem er at når jeg henter tekst får jeg bare #navn? i boksen som henter infoen. Noen som vet? 7499528[/snapback] "Henter tekst".... da mener du at du refererer til et felt i en tabell? Isåfall, er du sikekr på at du har valgt dette feltet med til skjemaet (Slik at det finnes i feltlisten? (Eller kanskje bare en skrivefeil i navnet?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå