Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig hastighet med trådløst fibernett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har 10 Mb fiber fra ElTele, og ønsker trådløst nett. Dermed har jeg gått til innkjøp av en Linksys WRT54GC-router og en Belkin Wireless G USB Network Adapter til stasjonæren min. Problemet er at jeg får bare halve farta, det vil si ca. 4,5-5 Mb, noe som er et så stort tap at det ikke kan aksepteres. Det spiller ingen rolle hvor jeg har routeren i huset, ikke en gang om jeg har den ved siden av adapteren forbedres farta, bare signalstyrken. Spørsmålet er da: hvordan kan jeg unngå tap av fart, eller i det minste få mer enn halvparten?

 

NB: Jeg har til nå hatt internett via en nettverkskabel, dermed vet jeg at jeg har 10 Mb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes rart ut at du skal få så treig hastighet. Om du kobler deg direkte til Linksys routeren med kabel, får du full hastighet da? Har du muligheten til å teste farten over det trådløse nettet ditt?

 

Det kan være forstyrrelser på kanalen du bruker nå. Om det er det så prøv å bytt kanal til en kanal som er lengst mulig unna den du bruker nå. Har du bra signal? Om du har dårlig signal kan det være grunnen til at du får lav hastighet.

 

Det kan også være mulig at kortet du bruker på maskinen ikke er 100 % kompatibelt med routeren din sånn at det kjører kun på 11 mbit. Da er den hastigheten du opplever en normal hastighet på 802.11b.

Lenke til kommentar
Har nå testet nettet med en HP Compaq nx6125, med samme resultat. Begynner å bli rimelig frustrert nå ... Er det forresten noen som har så rask nett, og har trådløst uten problemer? Hvis det er det, vil jeg veldig gjerne vite komponentene og oppsettet deres.

7402984[/snapback]

Jeg har kun trådløs aksess. På en Dell M65 Precision får jeg hele tiden full pupp; ca 10 Mb/s. På en eldre Dell Latitude D600 er det lavere - ca. 5 Mb/s. På to stasjonære PC'er i huset med Linksys PCI trådløs oppnås 7-8 Mb/s. Tror hardware i mottaksenden har mye å si. Aksesspunktet er forresten Thompson fått fra Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...