Gå til innhold

Får ikke installert nvidia-drivere i winxp [løst]

nahoy

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en rekke gamle nvidiakort, som jeg skulle prøve å sette inn i en passe gammel pc PIII (ca)800MHz.

Det funker fint å sette inn kortene og bare kjøre vanlige windowsprogrammer, men jeg ville jo helst ha installert drivere, så det er mulig å spille spill på den.

Jeg lastet ned driverne fra nvidia.com og satte i gang, men når jeg kom til selve installasjonen, så får jeg en feilmelding.

Den gikk ca slik:

Installasjonen kan ikke finne noen kompatible skjermkort på datamaskinen din.

Ja, jeg er 100% sikker på at jeg lasta ned riktig driver. Har gjort det sånn ca 5-6 ganger nå, og til og med formatert maskinen og lagt inn xp på nytt.

Jeg har prøvd kortene: Riva tnt2, geforce 2 mx 400, og noen flere som jeg ikke husker navnet på.

Hva i huleste kan være galt?

Kortene funker forresten fint på andre maskiner.

Endret av nahoy
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sannsynligvis støtter ikke de nye Nvidia-driverne så gamle skjermkort. Løsningen blir å finne eldre drivere. Du vil se hvilke kort som er støttet i medfølgende readme-filer.

Endret av Caze
Skrevet

Jippi, nå virker det. Hadde tilfeldigvis brent en cd med alle driverne mine i 2004.

Så utrolig, utrolig, utrolig teit av nvidia. Det står at driveren er for tnt2 og geforce, og så er den ikke det allikevel! Utolig sjofelt. Nvidia er noen idioter.

Nå virker det i hvertfall, kjører cs16 og css glatt. Ok, ikke glatt, men det virker nå i hvertfall. Takk for hjelpen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...