Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Elektronikk eksamen- trenger hjelp fort.


Anbefalte innlegg

"Dette er feil...Når man trykker 2 så vil man gi en puls inn på C1..Som dere ser så har allerede D1 på U1:A signal... Så vidreføres det signalet til D1 på  D1 på U1:B..Da "venter" bare D1 på en puls inn på C1...Slik at den kan "gå videre"

 

 

- Ingen av de har signal på 1D fra før av? Ditt går signalet om reset skal bli brukt, ganske sikker på at det jeg sa over der er riktig!

7394992[/snapback]

 

Utdrag fra boka: "Hvis det blir tilført et signal på D-inngangen, blir det overført til utgangene først når det kommer en pls på taktinngangen KP(cp på vår tegning).

Dermed er det umulig at det kan sendes videre "0"..... Da måtte det blitt brukt Q-ikke.

 

2.JPG

 

 

 

EDIT:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

"Dette er feil...Når man trykker 2 så vil man gi en puls inn på C1..Som dere ser så har allerede D1 på U1:A signal... Så vidreføres det signalet til D1 på  D1 på U1:B..Da "venter" bare D1 på en puls inn på C1...Slik at den kan "gå videre"

 

 

- Ingen av de har signal på 1D fra før av? Ditt går signalet om reset skal bli brukt, ganske sikker på at det jeg sa over der er riktig!

7394992[/snapback]

Her er kretsen i følge læreren som hjalp oss hvertfall...

Beklager litt dårig bilde, men måtte ta det med mobilen =)

7395105[/snapback]

 

Det er ikke lov å tegne på arket!

Endret av Lonto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Dette er feil...Når man trykker 2 så vil man gi en puls inn på C1..Som dere ser så har allerede D1 på U1:A signal... Så vidreføres det signalet til D1 på  D1 på U1:B..Da "venter" bare D1 på en puls inn på C1...Slik at den kan "gå videre"

 

 

- Ingen av de har signal på 1D fra før av? Ditt går signalet om reset skal bli brukt, ganske sikker på at det jeg sa over der er riktig!

7394992[/snapback]

 

Utdrag fra boka: "Hvis det blir tilført et signal på D-inngangen, blir det overført til utgangene først når det kommer en pls på taktinngangen KP(cp på vår tegning).

Dermed er det umulig at det kan sendes videre "0"..... Da måtte det blitt brukt Q-ikke.

 

2.JPG

 

 

 

EDIT:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

"Dette er feil...Når man trykker 2 så vil man gi en puls inn på C1..Som dere ser så har allerede D1 på U1:A signal... Så vidreføres det signalet til D1 på  D1 på U1:B..Da "venter" bare D1 på en puls inn på C1...Slik at den kan "gå videre"

 

 

- Ingen av de har signal på 1D fra før av? Ditt går signalet om reset skal bli brukt, ganske sikker på at det jeg sa over der er riktig!

7394992[/snapback]

Her er kretsen i følge læreren som hjalp oss hvertfall...

Beklager litt dårig bilde, men måtte ta det med mobilen =)

7395105[/snapback]

 

Det er ikke lov å tegne på arket!

7395157[/snapback]

vi fikk lov ifølge han vi fikk arkene av.. og d va flere lærere der som hørte på =) så d kan ikke gå ut over oss! det sa til og med han læreren som hjalp oss! for vi har bare holdt oss til de rettningslinjene vi har fått!

Endret av emilo89
Lenke til kommentar
vi fikk lov ifølge han vi fikk arkene av.. og d va flere lærere der som hørte på =) så d kan ikke gå ut over oss! det sa til og med han læreren som hjalp oss! for vi har bare holdt oss til de rettningslinjene vi har fått!

 

Og vi kan ta med de arkene til eksamen? For det ville blitt ekstra notater hehe.

Lenke til kommentar
vi fikk lov ifølge han vi fikk arkene av.. og d va flere lærere der som hørte på =) så d kan ikke gå ut over oss! det sa til og med han læreren som hjalp oss! for vi har bare holdt oss til de rettningslinjene vi har fått!

 

Og vi kan ta med de arkene til eksamen? For det ville blitt ekstra notater hehe.

7395409[/snapback]

hehe, ja! han sa vi kunne skrive hva vi ville på de kretsene! så lenge det hadde med kretsen å gjøre... + 2 sider me notater.. men nå har jeg ikke brukt for fullt 2 sider me notater da... Med tanke på at jeg har skreve på forberedelsearkene..

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva de motstandene i kodelåsen er for, men er jo helt uendelig stor da 4,7M ohm er jo helt vanvittig.

7395463[/snapback]

kan det ha noe med at når kondensatoren (C1) har ladet seg opp så lager den kortsluttning?! eller?

7395597[/snapback]

De er nok til når du taster feil, så resetter det seg:)

Lenke til kommentar
Ikke noen som vil tegne inn hvordan signalet går vell? gjerne frklar litt ka de forskjellige komp gjør:P

7396378[/snapback]

vet ikke stort, men vet at: hvertfall R2 og R3 er for temeratur stabilisering! Q1 og Q2 er NPN transistorer og Q3 er PNP (Q3 forsterker ikke)... Liten endring i basisstrømmen, gir stor endring i emitteren! føeste transistoren har felles emitter kobling, neste har felles kolektor

Lenke til kommentar

Er ikke 100% sikker på at dette er rett. Strømmen:

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrsten, så tror jeg at koden til kodelåsen er 2760. Hvis dere følger CP, så ser dere det. Ingen med kompetanse til å forlare hele mikrofon-kretsen og lås-kretsen?

post-115435-1164924740_thumb.jpg

Endret av julianhaaheim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...