Gå til innhold

Advarsel mot Novanett's serverutleie

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
det kan godt være at tele2 ikke er de beste har ikke grunnlag for og utale meg om det.

men tror dere her burde sjekke fakta var nå nylig en tråd i nettverk kategorien om ping tider. de som hadde lavest ping var vel nedi 6ms de hadde 20/10mbit fiber fra lyse.

han sier han hadde helt nedi 1ms i ping, prøv og ping din egen router!  tror noen har stilt cl_cmdraten litt rart her hvis han faktisk får 1-5ms i latency.

og nei nettverket mitt her hjemme er ikke spessielt dårlig. gigabit alt.

7719261[/snapback]

Dette har svært lite å gjøre med hvilken ISP du har. Dette kommer an på linjelengde til sentral(og om det er god/dårlig kabel/fiber), og antall hops til serveren det er snakk om. Har du 10 hops er det ikke rart du har litt ms, for da har du en del hopp/punkter du skal igjennom. Har du 5 hops er det veldig sannsynlig at du har 7ms eller mindre. For å ta ett eksempel.

Jeg har 5 hops og 7ms til mbit.no. Har Telenor og bor i Hamar.

Og en ting til. "Tror dere her burde sjekke fakta...blabla". Tror du på alt du leser? :)

Endret av Crewer
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har ikke serveren vært i bruk på et par uker, da fant novanett ut at de like greit kunne gi den til noen andre. Så nå må vi sende mail og styre på nytt.

Så nå går sikkert 5on5 i dass.

Følg med i neste episode....

7712721[/snapback]

Nå har CounterStrike-sidene hos novanett blitt omgjort til en egen side. Fikk (også?) problemer med denne overgangen. CS-admin funksjonen funker ikke på siden, og dette skal JEG svi for.

Skrevet (endret)

Jeg bruker å spille med en kompis som leide en war server med clanen i 1 år. Opplevde en dag når vi skulle spille mix sammen at serveren var nede. Så kompisen min sendte mail og klaget. Tok ei stund før de fekk den tilbake noe som er dumt. Men når de endelig fikk serveren opp igjen var hitboxen en god del dårligere en den var før.

Ergo: Novanett.no er ikke til og anbefale fra min og kompisen min sin erfaring med de.

Kom nettopp på at en gang leide Novanett.no servern som kompisen min hadde betalt for til noen andre! HEAHEAHEA dette blir for dumt! Skal si de har styr på sakene sine ^^

Endret av Niern
Skrevet

Har skjedd hos meg også... plutselig en dag jeg skulle bruke serveren min var det folk på det, de satt å spillte og hadde det gøy, rcon var endret, pw var ikke endret, server navnet var ikke endret... jeg gikk inn å spurte hva de drev med, da sa de at de hadde fått serveren av en på novanett kanalen, som midlertidig erstatning for at servern dems var nede... kult ikke sant.. :\

Novanett hadde bare satt nytt rcon så gitt dem serveren min... useriøst er det vi kaller det! sendte mail til novanett og iløpet av noen timer hadde jeg en annen server å bruke. Men det er ikke det som er saken, det er uholdbart å låne bort serveren som en kunde har betalt for, til noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...