Gå til innhold

Guide: Kontakt av kundesupport for X-Box 360


Wooho

Anbefalte innlegg

Ser en del tråder ang innlevering av defekt X-Box 360 her på forumet. Tenkte derfor å lage en lite oppsumerings guide som omhandler innlevering av X-Box 360.

Har du oplevd at konsollen låser seg i et eller flere spill flere ganger, da er det på tide å levere den inn. Dette skal ikke skje, en konsoll skal ikke fryse flere ganger i spill.

 

Da er det påtide å kontakte kundesupport. Kundesupport kan kontaktes på e-post eller via telefon. Telefon nummeret finnes du her

 

Det går selvfølgelig raskere via telefon, men vel og merke om at dette ikke er norsk kundespupport, det kan oppstå kommunikasjons svikt da de fleste snakker svensk og de som snakker engelsk kan den ikke så bra. Blir det problemer med å forstå hverandre kan du faktsik be personen du snakker med om å få sendt en e-post til han/hun med de nødvendige opplysningene mens linjen er oppe.

 

Dette bør du ha klart når du kontakter support:

 

-Konsollens serienummer (befinner seg bak på konsollen), navn, adresse og land (Norge seff)

 

Etter å ha snakket med kundesupport og blitt enige om at konsollen skal sendes inn til reperasjon vil du få en standard e-mail som en bekreftelse på at saken din er under behandling.

 

Det kommer an på hvilken dag du ringer supporten og hvor i landet du befinner deg men regn med at hvis du kontakter supporten midt i uken kan du regne med at du vil få besøk av DHL (les mere om DHL) på mandag neste uke. Dette varierer selvfølgelig men ikke regn med umiddelbar mottakelse av esken.

Fordi det er nettop det du får en eske som blir levert på døren av DHL. Esken inneholder:

 

-Klistremerker (2 stk 1 av disse skal brukes): disse er forhåndsprintet og inneholder destinasjonsadressen og sporingsnummeret.

post-43894-1164662188_thumb.jpg

 

-En gjennomsiktig pose for å pakke X-Box 360 inn i

post-43894-1164662318_thumb.jpg

 

-Noen papirer med bekreftelse om at konsollen skal sendes inn til reperasjon

-Bruksanvisning som tar for seg hva du må gjøre

post-43894-1164662286_thumb.jpg

 

-Og selveste esken, på esken ligger det allerede påklistra en klistrelapp, denne skal du ikke fjerne men bruke den ene klistrelappen du har fått med i esken til å klistre over denne

post-43894-1164662464_thumb.jpg

 

Pakk inn konsollen din inn i esken, klistre på den ene klistrelappen, og ring DHL på denne telefonnummeret: 81001345

 

DHL kommer og henter konsollen din og da er det bare å vente på å få den igjen.

 

Kom med innspill om jeg har glemt noe viktig.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du godt gjøre men, det er unødvendig da dette problemet tar du opp med supporten når du ringer dem for første gang.

 

Når DHL kommer med ekse til deg så følger det en del kopier av beskrivelsen av konsolen din og på disse papirene står årskaen til reperasjon av konsollen osv. Dette er info som du gav til supporten da du ringte.:thumbup:

Lenke til kommentar

ok.. Nei han DHL fyren var her nettopp, eller i stad kl 1200. Hygggelig fyr, jeg forventet meg og få esken og ringe dem tilbake. Men han sa, "ja jeg er her for og hente xboxen" Så han pakka den ned for meg og gikk.. På pairet jeg fikk står det kun serienr til konsollen og slikt. Dato når jeg ringte men ikke noe mer...

 

edit: Vel det står Reason For Export: Så står det en 6talls kode bare.. :hmm:

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Etter at den nye forskriften har blitt innført kan du faktisk bare spasere inn i butikken du kjøpte konsollen din fra og få en ny, eventuelt en lånemaskin mens din nåværende er på reperasjon. :D

9159109[/snapback]

 

 

hvor står den forskriften ? bra at man kan gjøre det da

 

 

Edit: fant den

Endret av akakulings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...