Gå til innhold

Sette opp webserver i mac.


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er en elev ved en fotoskole som vil lære meg å programmere, jeg har et "område" på en fellesserver, og kan installere programmer selv (tror jeg). Jeg har ikke adminrettigheter på maskinene, men kan gjøre ganske mye innenfor min egen konto.

Jeg har lyst å sette opp en server slik at jeg kan programmere å se resultatene direkte i localhost. Dette gjøres vel blant annet med apache?

Nå har det seg slik da at jeg ikke forstår så mye av de filene jeg har lasta ned fra apache, jeg forstår rett og slett ingenting. Så om noen kan hjelp meg har det vært fint!

Legg meg til i msn eller reply her

tusen takk!

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Nei...Han sier han sitter på skolen...Antar de har Mac på skolen...

 

Er vel vanlig på fotoskoler å ha mac :wee:

7378971[/snapback]

Ja men om han lurer på hvordan han kan sette opp en webserver på en PC så er ikke dette riktig kategori. Hvorfor skulle han si "Hjemme har jeg PC" hvis det ikke hadde noe med en PC å gjøre da..?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OK, får å avslutte diskusjonen bruker jeg MAC her, på skolen, og vil fortsette med det til mai 2007. Jeg har lyst til å lære PHP før den tid, så derfor spør jeg om hjelp.

Dette systemet er bygd opp av en servermaskin som styrer ca 30-40 brukerkontoer, med gjennomsnittlig 8GB hver lagringsplass elns. En adminkonto har et adminprogram med diverse protokoller etc.

Jeg har spurt læreren om han kan ordne webserver til meg, men siden han egentlig er fotograf og ikke IT-mann så vet han ikke helt hvordan han skal gjøre det.

Hvilke protokoller må aktiveres, hvilke grep må han gjøre? Og hva gjør jeg når han har fullført det?

Endret av Barry White
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...