Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

explorer.exe, internet explorer, og wmp lukker seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet ser ut til å være relatert til forhåndsvisning av videofiler.

Om det er avi, mov, mpeg, hva som helst egentlig, kommer det ikke opp noe thumb i explorer/utforsker, og denne lukker seg med feilmelding.

Dersom filen forsøkes spilt i winmediaplayer (11), får denne også en feilmelding og lukkes. Internet explorer lukkes pga et javaproblem, ser det ut til.

Hva kan især feil 1 komme av?

Jeg har hatt dette problemet før. Men kan ikke komme på mulige løsninger.

Hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Problemet ser ut til å være relatert til forhåndsvisning av videofiler.

Om det er avi, mov, mpeg, hva som helst egentlig, kommer det ikke opp noe thumb i explorer/utforsker, og denne lukker seg med feilmelding.

Dersom filen forsøkes spilt i winmediaplayer (11), får denne også en feilmelding og lukkes. Internet explorer lukkes pga et javaproblem, ser det ut til.

Hva kan især feil 1 komme av?

Jeg har hatt dette problemet før. Men kan ikke komme på mulige løsninger.

Hjelpe meg?

7367912[/snapback]

Har du service pack2?

Thumb-feilen kan være om du har noen stygge spyware-greier alla toolbars installert. har du?

Skrevet

Vel, kun google-toolbar.

Og det gjelder ikke alle mapper.

Alle bilder i "mine bilder" vises uansett visningsvalg.

Det er derimot filer som win media player 11 har markert som "sine" som default som ikke kan vises, og feilen oppstår.

Skrevet

"Dersom filen forsøkes spilt i winmediaplayer (11), får denne også en feilmelding og lukkes. Internet explorer lukkes pga et javaproblem, ser det ut til. "

Hvis Internet Explorer startes når du skal spille av en film med Mediaplayer, er det nok spyware.

Synes hele problembeskrivelsen tyder på at du har fått inn noe spywayre/grayware/malware.

Se her for videre feilsøking:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

Skrevet

Ahh, nei, der var det en misforståelse. Det er tre ulike programmer som stenges. To av dem har en sammenheng.

Internet explorer stenger etter en stund. Iblant starter jeg den og den stenger av seg selv med en gang. men ikke alltid. ordnes med et par restarter.

Videre lukker explorer.exe når jeg går inn på en mappe som viser videofiler.

Dvs når jeg markerer dem og høyreklikker. Hvis jeg åpner dem i win mediaplayer, lukkes også mediaplayer. Internett åpnes ikke av å starte en mediafil. Beklager om det var uklart.

Skrevet

Høres fremdeles ut som spyware. Sjekk linken jeg ga deg, og les litt om andre som opplever de samme problemene der. Mange like symptomer.

Skrevet

Jeg har kjørt antispyware og den fant WhenU og fjernet den. Problemet er det samme. Det virker også som om visse filer er i bruk. Hvis jeg vil slette filer jeg tror er problemfiler, står det at de er i bruk.

Problemet er altså å åpne en mappe i explorer og vise thumbs på videofiler. Halvparten vises, resten ikke, og så må explorer lukkes pga feil.

Skrevet

Det beste i slike tilfeller er en ren, nyinstallasjon av Windows. Kopier ut eventuelle datafiler som bilder, musikk osv og formater boot-partisjonen, for så å reinstallere Windows.

Skrevet

En kompis hadde lignende problem. Ta et søk etter *.t filer på maskinen din, husk å merk av for søk i skjulte filer og mapper. Sjekk om du ha "rare" .exe-filer rundtom, især i win32-mappen din. En slik fil kan være service.exe (IKKE services.exe, som er en del av os). Boot i safemode og kjør Dr. Web eller lignende for å reparere skadede .exe-filer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...