skolegutten Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 I det siste har datamaskinen, uten forvarsel, helt plutselig slått seg av. Noen ganger blir skjermen blå i et par sekunder, før den starter på nytt. Alt arbeid blir tapt i begge tilfeller. Ofte er maskinen ganske varm etter at dette skjer - om dette har noe med saken å gjøre, vet jeg ikke. Dette gjelder da en bærbar PC (Fujitsu-Siemens Amilo A1630), og begynte å skje for omtrent en måned siden. Her er spesifikasjoner: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Processor: AMD Athlon64 3700+ 2.8GHzVideo Card: ATI Mobility Radeon 9700 128MB Memory (RAM): 1024MB Primary Hard Drive: 80GB Primary Optical Drive: _NEC DVD±RW ND-6500A Case: Laptop case Sound Card: RealTek AC'97 Audio Monitor: 15.4" Widescreen, 800×600 Operating System: Windows XP Home Edition Hva er galt? Kan det være minnet som er ødelagt? Hva bør jeg gjøre? Har tenkt å sende maskinen på reparasjon.
Miniguru Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Begynn meg å oppdatere driverene, og evt bios. Noe skurrer mellom maskinvare og OS, det kan være def. maskinvare, men det kan også være drivere. Så siden drivere er gratis begynner du i den enden
rhofset Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 I det siste har datamaskinen, uten forvarsel, helt plutselig slått seg av. Noen ganger blir skjermen blå i et par sekunder, før den starter på nytt. Alt arbeid blir tapt i begge tilfeller. Ofte er maskinen ganske varm etter at dette skjer - om dette har noe med saken å gjøre, vet jeg ikke. Dette gjelder da en bærbar PC (Fujitsu-Siemens Amilo A1630), og begynte å skje for omtrent en måned siden. Her er spesifikasjoner: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Processor: AMD Athlon64 3700+ 2.8GHzVideo Card: ATI Mobility Radeon 9700 128MB Memory (RAM): 1024MB Primary Hard Drive: 80GB Primary Optical Drive: _NEC DVD±RW ND-6500A Case: Laptop case Sound Card: RealTek AC'97 Audio Monitor: 15.4" Widescreen, 800×600 Operating System: Windows XP Home Edition Hva er galt? Kan det være minnet som er ødelagt? Hva bør jeg gjøre? Har tenkt å sende maskinen på reparasjon. 7361715[/snapback] Sjekk om det er mye støv i vifta som forårsaker at maskina blir så varm at den bare slår seg av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå