Gå til innhold

Guide: Lite lyd på din iPod?


Anbefalte innlegg

Har du opplevd at lyden på din iPod er alt for lav? Irriterer det deg at når du bruker "store" headsett så forsvinner lyden helt, og på stereo annlegg må du skru svært høyt?

- Fortvil ikke! Det kan ordnes med noe svært enkle steg.

Jeg har lenge irritert meg på min iPod Nano som jeg ikke kunne bruke sammen med mine store headsett. Det vil si headsett jeg bruker i datamaskinen. Da forsvinner lyden nesten helt. Mens i propper er den svært solid og god :thumbup:

 

Iallefall, jeg kom for ikke så lenge siden over programmet goPod.

Dette fjerner volumsperren som leveres med iPod når du kjøper den i Europa. Lyden går ganske mye høyere uten.

Programvaren finner du ved å besøke goPod's hjemmesider. Deretter følger du disse enkle stegene:

AVSLUTT iTUNES FØRST

Steg 1 Last ned programvaren til goPod.

Steg 2 Pakk ut filene, og åpne mappen.

Steg 3 Koble iPod til datamaskinen

Steg 5 Start programmet og klikk på GO knappen. Det er da bilde av en hengelås som er åpen.

---------------------------------

Nå er du ferdig, koble fra iPod.

Husk at det er smart å bruke "Trygg fjerning av maskinvare", eller bruke Disconnect knappen i iTunes. Jeg har opplevd med minnekort og sticks at alt data har kræsjet, og det er surt! Dette gjelder forøvrig når du bruker iPod til å overføre musikk også, bruk Disconnect knappen, selv om det virker som du er en skikkelig "jeg-tror-jeg-har-peiling-og-må-gjøre-alt-håndboken-sier"! Følte det samme helt til dataene ble totalt uleselige, det er surt og unødvendig!

 

Jeg fraskriver meg selvfølgelig alt ansvaret som måtte medfølge å fjerne volumsperren. Har enda aldri opplevd problemer med det, men du kan jo bli den første. Så du gjør dette på eget ansvar.

Pass hørselen, lyden går mye høyere enn før på ALLE headsett og tilkoblingsmuligheter.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei bra at du har laget en Guide! Skal kjøpe meg iPod 30 GB så for jeg får penger.

 

Lurer på hvor mye høyere volumet blir når man har gjort dette (feks dobbelt så høyt)? Hva skjer med garantien som man har på iPod etter å ha gjort dette? Er dette den beste måten å fjerne volum sperren på eller fins det andre å bedre måter?

Endret av SindreE
Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye høyere volumet blir når man har gjort dette (feks dobbelt så høyt)? Hva skjer med garantien som man har på iPod etter å ha gjort dette? Er dette den beste måten å fjerne volum sperren på eller fins det andre å bedre måter?

7368138[/snapback]

Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye høyere volumet blir, men det er iallefall merkbart.. Vet ikke om det er fult dobbelt så høyt, men iallefall ikke så langt ifra. Jeg tviler sterkt på at garantien ryker for dette, den eneste garantien du mister er vell at ørene dine ikke funker toppers lengre med fult volum :p Men er ærlig talt ikke helt sikker.

Det finnes andre måter, men de vil gjøre samme nytten. For det ligger nemlig en fil inne på iPod hvor det står at volumsperren er aktivert. Programmet endrer det som skal, og gjør alt svært enkelt. Det er bare å dobbelklikke på programikonet, og sperren er borte.

Så noe enklere får du ikke..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Takker for svaret ! + Blir bra når jeg får kjøpt iPod 30GB

 

Da blir det spennende å høre hvor mye høyere volumet blir etter å ha fjernet sperren + Hørte på iPod med bra headsett i Apple butikken og syntes volumet var alt får lavt for mine hører.

7372407[/snapback]

 

Jeg har en Ipod 30GB og jeg syns det er bra nok lyd i den, man har en innstilling som justerer maks volumet. Så det kan være at Ipod'en i Apple butikken har den innstillingen lavt.

Lenke til kommentar
Takker for svaret ! + Blir bra når jeg får kjøpt iPod 30GB

 

Da blir det spennende å høre hvor mye høyere volumet blir etter å ha fjernet sperren + Hørte på iPod med bra headsett i Apple butikken og syntes volumet var alt får lavt for mine hører.

7372407[/snapback]

 

Jeg har en Ipod 30GB og jeg syns det er bra nok lyd i den, man har en innstilling som justerer maks volumet. Så det kan være at Ipod'en i Apple butikken har den innstillingen lavt.

7539494[/snapback]

nei, det er en annen innstilling igjen. det som blir endret med dette programmet er den "plomberinga" som alle europeiske ipoder leveres med. dette er fordi kravet til maksvolum i eu-land er strengere enn i usa. om du patcher ipoden din vil du nok få høyere maksvolum, du også, med mindre den er kjøpt i det fjerne utland, da.

Lenke til kommentar

Hei jeg fikk iPod 30GB Video i julegave hurra :w00t:

 

Men få ikke fjernet volum sperren. Har gjort akkurat det som står i guiden din men det funker så klart ikke hos meg ¤#%!. Før jeg trykker på GO så står det under goPod

"iPod not detected" og trykker jeg på GO så skjer det ingen ting.

Trenger hjelp ?!

Lenke til kommentar

Jeg har en Ipod 30GB og jeg syns det er bra nok lyd i den, man har en innstilling som justerer maks volumet. Så det kan være at Ipod'en i Apple butikken har den innstillingen lavt.

7539494[/snapback]

nei, det er en annen innstilling igjen. det som blir endret med dette programmet er den "plomberinga" som alle europeiske ipoder leveres med. dette er fordi kravet til maksvolum i eu-land er strengere enn i usa. om du patcher ipoden din vil du nok få høyere maksvolum, du også, med mindre den er kjøpt i det fjerne utland, da.

7539519[/snapback]

 

 

 

Er klar over at man kan øke maks volumet, men jeg personlig mener det er høyt nok lyd med EU-grensa, syns faktisk det er ubehagelig høyt på maks volum.

Har 'norsk' ipod...

Endret av Dennis2k4
Lenke til kommentar
Er klar over at man kan øke maks volumet, men jeg personlig mener det er høyt nok lyd med EU-grensa, syns faktisk det er ubehagelig høyt på maks volum.

Ja, det går ganske høyt. Men på noen store headset har lyden en tendens til å forsvinne bort. Jeg får meget høy lyd i øreproppene mine, mens jeg har et Sony headset hvor lyden nesten ikke høres.. Ved å fjerne volumperren ble det mye bedre.

 

Øvrig vet jeg ingenting om det finnes lignende til Creative. Det finnes gjerne, så prøv å søke litt på Google

Lenke til kommentar

Ser at det ikke bare jeg som har problemer her. Noen som kan hjelpe meg?

 

Har også prøvd på bærbare min og samme problemet der. Har prøvd gått inn på oppgave behandling og lukket alt der som kan ha med itunes å gjøre og det funker ikke.

Prøvd å bytte usb inngang og det går ikke.

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd problemene dere nevner på min, eller fra noen andre.

Har dere oppdatert iPoden til aller siste programvare? Kanskje det har noe med saken å gjøre.

 

M-J, du sier at den bare dukker opp av og til i min datamaskin.. Har du prøvd NÅR den dukker opp i min datamaskin?

Er det siste generasjons iPod Nano det er snakk om? Jeg gjorde det på første.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...