Gå til innhold

Tråden for rafting og juving!


MagnusW

Anbefalte innlegg

Etter eksamen til våren skal jeg med klassen til Skjåk eller Lom på et sånt aktivitets senter. Der får vi mulighet til å rafte og juving! Har fått lest litt om juving, men ikke så mye. Men det jeg har lest, virker jo helt rått! Leste at det var noen som hadde turer som kunne vare opp til 10 timer!!

 

Juving Øvre Aura – Ekstremtur!!

 

Dette er det nyeste tilbudet hos oss, turen som er referert til innledningsvis. Her oppholder du deg i vannet 70 % av tida, og turen må regnes som full dagstur. Med andre ord, mye tid i vannet! Skliene er lange, og ofte ser du ikke utgangen av dem. Potensialet for hypotermi og skader er større på denne turen enn på noen andre turer vi arrangerer, og dette er faktorer dere må være klar over. Er dere det, så velkommen med på tidenes juvetur!

 

Turen tar fra 6 – 8 timer, vi har også vært borti å bruke 10! Etter endt juving så er det fremdeles en time med gåing ut av området, så det settes også krav til god kondisjon.

 

Krav: 18 års aldersgrense. Normalt til god fysisk form. Svømmedyktig.

 

Jeg synes dette høres helt sinnsykt kult ut.

Har heller aldri prøvd rafting så det kan også bli gøy. Noen som har prøvd noen av delene? :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Var i et slikt aktivitetssenter på avslutningstur i 10.klasse. Det jeg erfarte var at selve raftinga var ganske oppskrytt, men det kan hende det var fordi den elva vi rafta i ikke var den villeste jeg har sett. Den desidert morsomste aktiviteten vi var med på var noe de kalte riverboard. Man lå på magen på et mellomstort brett og kjørte både ned elva og lå "mot" strømmen i "ruller" eller hva de kalte det. Det er nok den sykeste og artigste naturopplevelsen jeg har hatt. Følelsen av alt vannet som kommer mot deg mens du ligger stille er helt ubeskrivelig.

 

Har desverre ikke prøvd juving, men ut i fra det du skriver høres det utrolig morsomt ut :thumbup: Lurer på om jeg ikke skal bli med på det når jeg blir gammel nok :wee:

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Var å raftet i sjoa med 3 andre venner i sommer. Det var urolig gøy og frister veldig til gjentagelse for å si det sånn. Har ikke prøvd riverboard eller juving, så det kan jeg ikke uttale meg om, men rafting ga hvertfall oss et skikkelig kick.

 

Ingen ting er som å flippe rundt og havne under båten. Da kjenner du at du lever! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Prøvde du det, magnusw?

 

Jeg var også på rafting og juving i sommer. Raftinga var ikke så voldsom som jeg hadde håpet på, men gøy fordet!

Vi dro med sjoa rafting nwr,het de vel. Juvinga besto dog mest av gåing, var vel i vannet under 10% av tiden.... ellers var det bare en rappelering, og hopp fra ymse høyder. Tesse het elva/bekken/juvet vi var i.

Men det gav mersmak, og vil tilbake og prøve Vulu ekstrem med Villmarken kaller (http://www.villmarken-kaller.no/index.php?p=36-36-30)

 

Noen her som har prøvd den? Er det mest gåing der også, eller er man mest i vannet?

 

Et annet sted som også virka siiiinnsykt kult, og SKAL prøves en gang, er interlaken i sveits!

se bare på denne videoen:

 

Får så lyst til å hoppe på første fly til sveits når jeg ser det der :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...