Gå til innhold

8800GTS på en 350W PSU.


FBEN

Anbefalte innlegg

Testet en 8800GTS på en maskin med 350W PSU bare for å se hva som skjedde, og merket ikke noe spesielt, alt ser ut til å virke bra. Spilte NFS Carbon i 1 time, halvtime med company of heroes og testet med 3dmark. Har ikke noen andre spill tilgjengelig akkurat her.

 

Har desverre ikke tid til å teste mer, for jeg må levere tilbake maskina til eieren straks. Men uten 8800GTS kortet mitt da, han får nøye seg med 7600GS kortet sitt :D

 

PSU er et Powerman 350W (IP-P350AJ3-1) fra et In-Win kabinett, det har en +12V rail på 18A, max 217W. +3 og +5 har 28A og 30A, max 200W. Sjekket temp, og det kjentes kjølig ut.

 

Resten av maskina består av en X2 3800+ med stock kjøler, Abit KN9 Ultra, DVD brenner, 250GB HD, 2GB DDR2 og 2 x 120mm vifter.

 

3DMark resultater, har ikke 06 her, men fant en cd med 05, 03 og 01.

 

05 - 11158

03 - 22864

01 - 27249

 

Vet ikke hvor mye 3DMark og NFS stresser maskina, men alt så ut til å fungere normalt.

 

EDIT:

 

Sjekket prosessoren, og det er en 65W versjon, vanlig X2 er 85W eller noe?

Endret av FBEN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt en 8800GTS jeg også, og har en tagan 420w med 22A på 12volten, og hadde tenkt til å oppgradere. Men det virker jo som jeg bør teste med den jeg har først.

 

Hva kan egentlig skje om skjermkortet får bittelitt forlite strøm, mister den bare litt ytelse? Isåfall kan det jo være vanskelig å oppdage, kansje man bare trur at kortet "er sånn".

Lenke til kommentar

Når nVidia oppgir anbefalt effekt på strømforsyninger er dette med gode marginer.

Så ja, det fungerer fint på strømforsyninger med lavere effekt. Men så forteller jo den oppgitt effekten på strømforsyninger lite om den reelle effekten, da det er antall amper som forteller noe.

 

Har sett 400 watt strømforsyninger med alt fra 15 amper til 22 amper på 12 volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...