Gå til innhold

Min første bærbare, hjelp! (Student/ungdomsbruk)


tsunammi2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja den hadde bedre skjerm og DVI, men halvparten så liten RAM og uten Bluetooth og batterilevetiden er ikke oppgitt.. Fanken så vanskelig dette skulle være a.

7354412[/snapback]

 

 

Det ser ut som denne har bluetooth, om du ser på "detaljerte spesifikasjoner".:

 

 

Innebygde enheter: Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

 

Nettverkstilknytning

Nettverkstilknytning: Nettverksadapter

Datakjedeprotokoll: Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, Bluetooth 2.0 EDR

Tilpassede standarder: IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, Bluetooth 2.0.

 

du kan se om du finner ut noe om batteritiden I DENNE TRÅDEN, fra www.hw.no

 

...Et lite utdrag:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"har kjøpt asus f3ja

 

.........funker veldig bra, imponert. ( har vært i mitt eie i ca 1 måned)

 

trodde maskinen skulle bli varmere men, nei( selv etter mange timer m spill som bf2)

 

-veldig bra oppløsning på skjermen

batteriet ca 4 timer(9 celler) har ikke prøvd skikkelig, kommer så klart på hva en bruker den til.

 

-tung..................nei, greier du ikke å bære på 3 pakker smør, så får du drive litt mer fysisk fostring.

 

- x1600 imponerer meg.(har omega drivers)

 

MINUS:::::::::::: LYDUTGANG FORAN(liker å koble pc til anlegg)

 

ER VANT TIL "LYD HJUL" MEN ASUS HAR IKKE SLIK, der blir det "fn" tasten og f11 og f12

-viste ikke at det var med blåtann, positivt

"

Endret av nesheim
Lenke til kommentar

Med dobbelt så mye ram, bedre prosessor (4MB cache hjelper jo en del på ytelsen) hadde eg drete i DVI mangel!

 

De som sier at VGA gir så dårlig bilde i forhold til DVI er ikke eg helt enig i! Har prøvd på min skjerm, med både DVI og VGA ut, kan ikke si eg såg noe særlig forskjell....

 

Men kanskje det kommer litt an på skjermen som kobles til også...?!

 

D å legge til noen kroner for litt høyere oppløsning på skjermen er hvertfall supert!

 

Sitter her med mine 1280x800 og synest virkelig d er i grenseland kjipt på spill etc! Så hadde eg hatt valget når eg fikk denne hadde eg satset på mye bedre oppløsning, som nevnt her 1600x xxxx d høres mer fornuftig ut!

Endret av joltus
Lenke til kommentar

Da kan jeg starte på ny, ved å oppdatere mine krav - også med prioritering. De siste dagene med diskusjon og research har forandret litt på mine krav.

 

Must:

- Prosessor: T7200 (2 GHz/4 MB L2 Cache/FSB 667 MHz)

- RAM: enten 2 GB PC5300 667 Mhz, eller 1 GB PC5300 667 Mhz på en modul med mulighet til å oppgradere til 2 GB senere.

- Grafikkort bør være i mellomklassen; nVidia 7600/ATI x1600

- Skjerm på 15,4"

- Stabilitet; bør ikke ha mye problemer med varme og blåskjermer (slik som Zepto 6214W tydeligvis har)

- Batterilevetid på over 3 timer (8 eller mer cellers batteri)

- Windows - ikke Mac/Linux

- Pris på under 14 000,- totalt med porto

 

Bør:

- Skjermen bør kunne støtte oppløsningen 1680x1050

- Bluetooth, FireWire, 2 USB 2.0-porter

- DVI

- 10/100/1000 Mbps nettverkskort

 

Kan:

- 1,3 megapiksel innebygget webcam

- Fingeravtrykkleser

 

Ettersom Zepto'ene har mye problemer med både varme og stabilitet, er de ganske utelukket. Dell sin Inspiron 6400 er dessverre utelukket pga. det svake skjermkortet uten mulighet til å oppgradere. Står nå mellom en grei merkevare (Asus o.l), eller en Multinote. Dessverre ser det ut til at man må punge en del ut for å få T7200 på merkevare maskiner. Hvis noen har erfaringer med Multinote/Multicom, kom med innspill. Ellers, takk for hjelpen!

 

EDIT: Hva er forskjellen på Zeptoene 6615wd og 2415w utenom at skjermkortet på 6615wd er dobbelt så mye? Åpner litt for Zepto da det er så mange som er begeistret for dem, og at det er så få som faktisk har multinoter.

Endret av nan0tim
Lenke til kommentar

Spørsmål: kan multinote oppgraderes med tanke på minne? Lett å gjøre det selv?

 

Er Core 2 Duo et "must", stor forskjell fra f.eks. Core Duo?

 

Stor forskjell på 5400RPM og 7200RPM harddisk i maskin?

 

Jeg må si at jeg har begynt å bli veldig keen på multinote jeg og altså!

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10502183;ti:0 - den "Grunnmodell HEL80 med 15,4" WSXGA+ 1680x1050 skjerm [+827,-]" er det en glossy eller matt skjerm? Er alle HEL80 Skjermene matt?

 

Ellers så tenker jeg litt på skjermkortet i denne maskinen da, som tydeligvis ikke er det beste...

Lenke til kommentar

Spørsmål: kan multinote oppgraderes med tanke på minne? Lett å gjøre det selv? Hvis du kjøper f.eks. 1 GB på én minnebrikke, så er det vel neppe all verden å oppgradere med en til senere.

 

Er Core 2 Duo et "must", stor forskjell fra f.eks. Core Duo? Slik jeg har forstått det etter en del research, så er det en ytelsesøkning i gjennomsnitt ca. 15 % mellom en Core 2 Duo og en Core Duo.

 

Stor forskjell på 5400RPM og 7200RPM harddisk i maskin? Dette kommer an på bruken din, med 7200 RPM får du litt raskere loading i spill, du kopierer ting kjappere, og hvis du driver med bilde- og/eller filmredigering så bør du gå for 7200 RPM.

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10502183;ti:0 - den "Grunnmodell HEL80 med 15,4" WSXGA+ 1680x1050 skjerm [+827,-]" er det en glossy eller matt skjerm? Er alle HEL80 Skjermene matt? Det har jeg faktisk ikke peiling på, har aldri hatt en bærbar, så vet ikke helt forskjellen på glossy og matt visuelt, har bare lest beskrivelser.

 

Ellers så tenker jeg litt på skjermkortet i denne maskinen da, som tydeligvis ikke er det beste... Dette kortet er i middelsklassen, og er verken en tung- eller lettvekter. Er nok det beste du kan få i en slik kompakt maskin med 15,4". De som kjøper maskiner med bedre skjermkort bryr seg gjerne mindre om det kompakte, altså vekt og størrelse, og går ofte for 17-tommere istedenfor.

Lenke til kommentar

Nja, jeg skal i hvertfall ha en 15-tommer, og et blikk på apple-siden informerte meg om at da måtte jeg gå for en MacBook Pro, som kostet 17k og oppover. En rabatt på 10 % vil likevel ikke utgjøre mye forskjell..

 

Står likevel bare mellom en Zepto 6615WD og en Multinote Hel80. Lener mest mot Multinoten hvis man tenker på det som står på papiret, både pris og batterilevetid, men Zeptoen er nok en nyere modell, og har så mange brukere at det ikke skal være vanskelig å få support.

Endret av nan0tim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...