Gå til innhold

K800i eller N80. Noen som har N80 her?


Anbefalte innlegg

Må nesten krype til korset og kjøpe ny telefon nå, og valget står mellom N80 og K800i. Noen her som har erfaring med en eller begge, og kan trekke frem positive og negative sider ved telefonene?

Har en P900 nå, men bruker ikke de ekstra funksjonene som en slik telefon kan by på, så jeg vil heller ha en bra telefon a typen N80 eller K800i.

 

Jeg vil ha:

- En telefon med rask respons

- Bra kamera

- Helst mp3 spiller

- Surfe med laptopen på 3G eller Edge der det er mulig

- Bra batterikapasitet

 

Alle tips/linker/erfaringer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ønsker å surfe på nett med laptopen gjennom mobilen vil nok N80 gi deg større glede enn K800i. K800i stiller nemlig kun med 3G, altså så fort du befinner deg utenfor byer og tettbygde strøk, vil telefonen kutte ned til vanlig GPRS-hastighet som er som ISDN.

 

N80 derimot har både støtte for 3G og EDGE, som gir deg akseptable overføringshastigheter også om du befinner deg utenfor 3G-nettet.

 

3G-hastigheten er på ca. 350kbps, EDGE skilter med 200kbps mens GPRS har rundt 64kbps hastighet.

 

Kameraet på disse vil være ganske like vil jeg tro, men K800i trekker nok det lengste strået, spesielt i dårlig lys da den har en xenon-blits som gir de beste innendørsbildene på markedet akkurat nå.

 

Begge har god støtte for Mp3, med gode muligheter for utvidbart minne.

 

Batterikapasiteten. Her har vi ankepunktet mot N80. Det rapporteres om at om man bruker den mye må den lades hver/annenhver dag. Mye av dette skyldes at den har en diger skjerm som trekker mye strøm.

 

Responsen kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke har noen erfaringer med noen av disse.

Lenke til kommentar
Må nesten krype til korset og kjøpe ny telefon nå, og valget står mellom N80 og K800i. Noen her som har erfaring med en eller begge, og kan trekke frem positive og negative sider ved telefonene?

Har en P900 nå, men bruker ikke de ekstra funksjonene som en slik telefon kan by på, så jeg vil heller ha en bra telefon a typen N80 eller K800i.

 

Jeg vil ha:

- En telefon med rask respons

- Bra kamera

- Helst mp3 spiller

- Surfe med laptopen på 3G eller Edge der det er mulig

- Bra batterikapasitet

 

Alle tips/linker/erfaringer mottas med takk.

7346670[/snapback]

 

Jeg har hatt N73 og min bror har N80. Vi er begge enige om at de er treige! Også mye tull med de. Nå har jeg gått over til K800 og er veldig fornøyd med respons, battkap, og ikke minst kamera. Har selv hatt P800, P900, og P910 før, men bruksmønsteret er endreet. Tror du blir veldig glad i en k800.

Lenke til kommentar

Hadde en N80

Minusser med den:

- ganske klumpette og mindre pen

- Henger ofte når du er inne og tester "ting"

- Datt ut hele tiden når jeg brukte wifi

- slark i alle modeller

- batteriet måtte lades hver dag

- innfeldt skjerm hvor driten samles i hjørnene

 

Ellers er kamera og mp 3 spiller kalender skjerm osv veldig bra

du får med kabler osv i pakken

K800i ser jeg på som en veldig bra telefon. Har ikke testa den men du kan jo bare spørre naboen,vennene dine eller tilfeldige på gata....for "alle" har den jo :hmm:

Lenke til kommentar

Æsj. Dette ble jeg faktisk ikke så mye klokere av. Saken er den at på hytta så er det veldig dårlig gsm dekning, men knall 3g dekning. Med 3g telefon kan man prate som normalt, men med gsm må man stå på tærne på enden av terrassen.

Videre vil jeg ha så bra og god dekning som mulig for surfing, da jeg jobber som it-konsulent og trenger internett-tilknytning hvor en jeg er. Edge er derfor et meget stort pluss.

MEN jeg er ikke så interessert i en telefon som er treg og har mange småfeil, og derfor virker kanskje K800i som et bedre valg med tanke på dette?

Batterikapasitet verdsettes også veldig høyt. P900`n jeg har i dag lader jeg kanskje en gang i uken. Og det er selv om jeg prater en del i telefonen.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil ha:

- En telefon med rask respons

- Bra kamera

- Helst mp3 spiller

- Surfe med laptopen på 3G eller Edge der det er mulig

- Bra batterikapasitet

 

Alle tips/linker/erfaringer mottas med takk.

7346670[/snapback]

 

Hvis du ser etter en rask telefon med god batterikapasitet er det bare å glemme N80 med engang. Hadde selv telefonen noen få uker, før jeg solgte den og kjøpte K800i. Nå er jeg knallfornøyd :) N80'n måtte kose seg i laderen omtrent hver kveld, og det funker ikke med mitt bruk. I tillegg hang den seg ofte når jeg skulle åpne galleri, innboks e.l. som også andre nevner her. Disse ekstra sekundene med venting får meg til å tilte i vinkel, jeg krever lynrask respons av en mobil. Så får du finne ut om dette veier opp for at K800i mangler EDGE :)

Lenke til kommentar

Var vel kanskje litt å ta i å si at "alle" har K800i.

Når det gjelder kamera biten så er K800i en del bedre enn N80. K800 er en kamera telefon hvor det står i fokus at kameraet skal være bra. Nokia N80 er mer en allround telefon.

 

Hvis du ikke er avhengig av/ har spesielt lyst på WIFI, ville jeg gått for K800.

Den har bedre kamera, bedre batterikapasitet, En klarere skjerm. I tillegg er slide systemet på N80 veldig slarkete, og batteri kapasiteten elendig.

Lenke til kommentar

Når det gjelder bugs på N80 er det på sin plass å nevne at nyeste FW fikser alle disse. Ja, alle. Har ikke funnet en eneste feil på nyeste FW faktisk, så de som klager over bugs her hadde nok første versjon.

 

joakim, sorry men N80 har en langt bedre skjerm enn K800i. Både fysisk større, og også nesten dobbelt så høy oppløsning, så den er langt skarpere og bedre å bruke.

 

Det koker vel egentlig ned til om du trenger de ekstra funksjonene N80 har å by på. Hvis EDGE og WLAN er viktig for deg så ville jeg selvfølgelig valgt N80. Hvis du ikke trenger det og heller vil ha bedre batterikapasitet og kamera så ser jeg ingen grunn til å ikke gå for K800i som også er en del billigere.

Lenke til kommentar

Ang hytte og vekslende signaler:

 

Gjennom egne forsøk er det vist at antennene hos Nokia er noe bedre enn på SE. Min 6680, N70, N80 og E61 har alle vært bedre enn forlovedens k700i, k600i og k800i på signalmottak. Der hun ikke har hatt sjans har jeg opp mot 3-4 streker. Begge har samme operatør. Om det har noe og si er SIM-kortene like gamle også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...