Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor er ledningene til bakhøyttalerne i Carina?

nordemoniac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en kamerat som har en Toyota Carina '94 tror jeg. Monterte inn CD-spiller for ikke så lenge siden, og fant da også en plugg som vi ikke brukte. Var 4 ledninger, og regner med at den hørte til høyttalere bak.

Denne bilen har da ikke høyttalere bak, og derfor tenkte vi å legge opp noen.

Men hvor er høyttalerkabelen? Ettersom det så ut til å være lagt opp til pluggen foran... Må jeg legge opp ledninger hele veien?! Hvor skal jeg legge de isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min Golf II 84mod har jeg lagt ledningene under listene som går ved dørene.. Eneste måte å finne ut hvor ledningene går er å prøve å følge dem, har selv fire ledninger som går til høytallerplassene i dashbordet oppe i hjørnene "under" frontruta og to av dem går til høytallerne jeg har i bak dørene.

Hvor skal høytallerne plasseres? Anbefaler å legge høytallerledninger og signalkabler til forsterker på ene siden av bilen og strømledningen til forsterker på andre siden... Om dere ikke skal ha forsterker i bilen så kan d være lurt å spare den ene siden i tilfelle han noen gang skulle ombestemme seg... Kjipt å måtte strekke en eller flere ledninger på nytt fordi man plutselig fikk lyst på forsterker til f.eks sub o.l.

:ph34r:

Skrevet
I min Golf II 84mod har jeg lagt ledningene under listene som går ved dørene.. Eneste måte å finne ut hvor ledningene går er å prøve å følge dem, har selv fire ledninger som går til høytallerplassene i dashbordet oppe i hjørnene "under" frontruta og to av dem går til høytallerne jeg har i bak dørene.

Hvor skal høytallerne plasseres? Anbefaler å legge høytallerledninger og signalkabler til forsterker på ene siden av bilen og strømledningen til forsterker på andre siden... Om dere ikke skal ha forsterker i bilen så kan d være lurt å spare den ene siden i tilfelle han noen gang skulle ombestemme seg... Kjipt å måtte strekke en eller flere ledninger på nytt fordi man plutselig fikk lyst på forsterker til f.eks sub o.l.

:ph34r:

7352272[/snapback]

Skal ikke ha forsterker, kun to høyttalere bak. Og ledningene er allerede lagt opp fra fabrikk. Men vet ikke hvor ledningene ender bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...