Gå til innhold

Grønne farger (Asus A6ja)


acuum

Anbefalte innlegg

Har hatt en Asus A6ja i et par uker nå, den har fungert fint helt til nå i det siste. Ved vanlig bruk i Windows (Word) dukker det opp grønne pixler på skjermen. Ikonene blir grønne, grønne linjer osv. En grønnfarge ikke ulik: :sick: Selv når jeg booter maskinen har "asus logoen" (som kommer på i det maskinen starter opp igjen) grønne pixler i seg.

 

Hva skjer? Er det dårlig kjølig på grafikkortet? Satte inn 1gb ekstra ram (tot. 2gb) men det virker rart at dette skal ha noe med saken og gjør siden det er grønn-farger på oppstart-logoen.

 

Håper ikke jeg må sende den inn til service, for det tar laaang tid med Asus. Sist jeg gjorde det tok det 2 mnd, og det var problemer med å få den inn i Norge igjen pga. toll-problemer o.l.

 

Noen tips til hva jeg bør sjekke og hva jeg evt, kan gjøre selv?!

 

 

mvh

Amund Skullerud

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde asus a6jc, og jeg fikk samme problem, bortsett fra at enkelte farger ble blå, eller turkise. Spesielt hvit som forandret seg. litt som fargene på forumet her, bare sterkere og mer skrikende. Etter hvert ble noe rødt også. Vet ikke om det er helt det samme, men jeg måtte i alle fall sende inn min. Ring asus, så får du høre :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Kan jeg spørre hvor lang til service tok? har lest litt rundt om på forumet, og sett at noen har hatt diverse dårlige erfaringer med asus support. Sitter selv med en a6t med grønne pixler jeg må sende inn, men har hovedoppgave å skrive så er ikke hypp på at det skal ta 2mnd akkurat..

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hvor lang til service tok? har lest litt rundt om på forumet, og sett at noen har hatt diverse dårlige erfaringer med asus support. Sitter selv med en a6t med grønne pixler jeg må sende inn, men har hovedoppgave å skrive så er ikke hypp på at det skal ta 2mnd akkurat..

8238515[/snapback]

Jeg leste også rundt på forumet før jeg sendte inn min. Ble overrasket da det plutselig sto en fyr på døra med pc'en min etter bare 8 dager! Men som nevnt over, det tar nok lenger tid hvis den må utenlands, men det skal vel egentlig ikke være nødvendig?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva som er nødvendig... har lest her et sted at de har et verksted utenfor Kjeller, men vet ikke helt om han som postet det mente PS data eller Asus.. Hvor lang tid det tar kommer vel ann på deler på lager og div., men hvis jeg bare må bytte en ledning fra grafikkortet burde vel det ikke ta sååå lang tid..? Snakket med en type på Asus Support, men han var jo helt grønn... Mer enn meg.. :)

Lenke til kommentar

Det som tok litt tid husker jeg nå, etter noen kopper kaffe, var å få tilsendt et referanse nummer og en innsendings blankett fra Anovo (det er de som har service avtale med Asus, på noen utvalgte pc'er). Det tok fort ei uke. Så klistra jeg på innsendingsblanketten på pakken og leverte den på posten. Ei uke etter det igjen ringte telefonen min og en budsjåfør sa han var i nærheten og kunne komme med pc'en på døra.

 

På min A6Ja byttet de bare ledningen mellom grafikkortet og skjermen, så hvis det er det samme med din (mortensol) skulle det vel ikke ta noe særlig lenger tid? Så sant Posten Norge ikke føkker opp forsendelsen...

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram for å sende den tilbake. Etter at jeg ringte Asus Support fikk jeg et skjema på mail. Er det meningen at jeg skal sende inn dette med utfylte svar, og at jeg da får denne blanketten du snakker om?

Endret av mortensol
Lenke til kommentar
Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram for å sende den tilbake. Etter at jeg ringte Asus Support fikk jeg et skjema på mail. Er det meningen at jeg skal sende inn dette med utfylte svar, og at jeg da får denne blanketten du snakker om?

8239056[/snapback]

Du må fylle ut skjemaet på pc'en, maile det tilbake til han du fikk det av. Og vente... Asus Support sender det videre til Anovo her i norge, som så sender deg en innsendingsblankett i posten. Det er bare en klistrelapp med adressen til Anovo, retur adresse til deg osv. Klistre den på pakken, håper du har orginal embalasje, ellers vil du bli belastet ekstrakostnader hvis de mener innpakkningen ikke er god nok. Pakken sender du selv via posten.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da var min maskin tilbake fra service.. en periode som med fordel kunne vært kortere! Slik forløp det:

 

20.mars:

Ringte inn til asus support og fikk feilmeldingskjema som måtte fylles ut og leveres tilbake. Svarte straks på skjema.

 

15.april:

Fikk "klistrelapp" i posten med info om forsendelse (som forresten ikke var verdens letteste å forstå).

 

30.april:

Sendte inn pc

 

21. mai:

Ringte inn og spurte om hvordan det lå ann. Fikk svar om at de ventet på en del som ikke var på lager.

 

28.mai:

Ringte inn på nytt. Fikk svar om at sist det ble sjekket var ikke delen kommet enda, men ble lovt at teknikerne skulle sjekke en gang til.

 

1.juni:

pc'en ( med nytt hovedkort) kom i posten m

 

Alt i alt, ikke kjempeservice, men deler som ikke er på lager kan man ikke gjøre noe med. Det virket som jeg ble glemt litt bort, ettersom det ble fortgang i sakene da jeg ringte inn og purret litt på de.. Men nå funker det iallfall! Maskinen er jeg veldig fornøyd med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...