Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Edit: FIXET ! ASUS P5B liker ikke CD

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En veldig merkelig feil. som jeg ikke kan finne ut av.

Kjøpte for en stund siden en Komplett PC, der ASUS P5B er HK, Det fulgte med en Sony DVD brenner. Det jeg nå lurer på er om alt er koblet riktig fra Komplett. Har hele tiden hatt noen merkelige "feil" med å aksessere SONY`n. Så jeg satt inn en gammel DVD leser i tillegg, men det er fortsatt endel problemer med CD/DVD aksess på denne maskinen.

Installerte nyeste BIOS i dag, samt alt jeg kunne finne av oppdateringer til kortet fra ASUS Support. Bruker XP profesional SP2.

Avinstallerte masse programmer som kan ha "egne" drivere etc. mot CD/DVD.

Putter jeg inn en CD i en av enhetene og starter Nero for å lage en kopi, restarter PCèn tvert ;(

Putter jeg inn en MP3 eller orginal musikk CD, og velger "spill av med Mediaplayer", ja da spiller de begge to ..

Tar jeg derimot å åpner MP3 CD å selecterer et spor å sier spill av i Winamp, ja da fryser dette helt (får ikke terminert prosessen, må boote maskinen).

Kan jeg ha noe I/O konflikt, bør jeg drepe Nero ?

HD er en SATA disk (boot disk), mens begge DVD enhetene benytter vel SCSI kanalene (de har ulik ID).

Er det noen måte å "trace" hva som feiler ?

Tviler på at det er HW, men mest sansylig noe med DMA, IRQ eller annen type konflikt.

Håper det er noen som kan pense meg inn på noe jeg har oversett.

/L

EDIT:

Feilen var en CRC encoder (DVD43), avinstalerte denne og feilen ble BORTE ;)

Testet nyeste release, men akk, samme feil igjen.

LØSNING (for man vil jo spille av alle landregioner på sin HTPC og muligens lage en Backup).

anyDVD ruler ! (Fungerer bl.a. på siste Pirates 2 DVD !!)

/L

Endret av relsafus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...