Gå til innhold

Verkstedet fikset ikke kamera, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Sitter her og er rimelig irritert....

 

Sendte inn mitt Konica Minolta 5D til Infocare, etter at jeg oppdaget en stripe på alle bildene jeg tok. Først sjekket jeg med en fotobutikk, og sjekket om det var støv på sensoren, noe det ikke var. Jeg sjekket så de aller første bildene jeg hadde tatt med kameraet, og så at den nevnte stripen også var på de bildene, uansett hvilket objektiv jeg brukte. Jeg ringte så Amentio.no, som jeg hadde kjøpt kameraet hos, og de henviste meg altså til Infocare.

 

Infocare fikk mitt kamera den 27.09.06, etter at jeg hadde meldt oppdraget den 19.09.06. Så gikk det to uker, uten at jeg hørte noe. De neste ukene ringte jeg fem ganger, uten at Infocare kunne si meg noe annet enn at kameraet var på verksted i Sverige. Fire ganger lovet de at de skulle kontakte verkstedet, få status på mitt kamera, og sende dette til meg på mail. Jeg fikk ingenting.

Da jeg ringte femte gangen ble jeg igjen lovet mail med status, noe jeg etterhvert fikk.

Så, idag, kom kameraet mitt ENDELIG tilbake! Jeg setter i batteri, minnekort og objektiv, og tar et bilde, og ser at VERKSTEDET IKKE HAR FIKSET STRIPEN! Det eneste de har gjort, er å sette på ny gummi hvor tommelgrepet for høyrehånden er!

 

Jeg tar mye bilder i jobbsammenheng, da jeg jobber som ungdomsarbeider på en videregående skole og skal oppdatere skolens nettside jevnlig. Jeg kan ikke klare å være uten kamera så lenge igjen!

 

Hva har jeg krav på? Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, smekk til egen bak fordi du ikke har handlet hos noen kjente / ansvarsfulle butikker. Det er faktisk en god idé å ikke bare tenke pris når en skal gjøre innkjøp av elektrovarer...

 

Nå har det seg slik at du som sluttkunde slipper å rette deg mot verkstedet og kan be butikken sende deg for deg. (ref kjøpsloven)

 

Du må nok pent sende inn kameraet igjen med samme feilmelding :hmm:

Lenke til kommentar

Synes faktisk ikke det er riktig av Solstice med en slik kommentar. Alle butikker uansett om det er norges minste eller største har samme krav til å behandle slike ting. Infocare er vel den største service"organisasjonen" i Norge, og benyttes blant annet av Expert.

 

Infocare har vært kjent for å være ganske slapphendte med reperasjoner, noe jeg har erfart selv, og tar ofte veldig lang tid. Opplever du det samme om igjen ringer du direkte til Infocare og ber om å få snakke med en ansvarlig eventuelt rett med en tekniker, det pleier å hjelpe.

Lenke til kommentar

Du har krav på et tilsvarende ventekamera hvis reparasjon tar mer enn ei uke.

 

Og må du levere inn kamera for samme feilen to ggr., har du krav på nytt kamera i flg. Forbrukerkjøpsloven.

(Kjøpsloven gjelder ikke her)

 

Dette blir nok ikke enkelt - hvis du får problemer, snakker du med Forbrukerkontoret

 

Les denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Hva har jeg krav på? Hva gjør jeg nå?

Du har krav på et tilsvarende ventekamera hvis reparasjon tar mer enn ei uke.

Og må du levere inn kamera for samme feilen to ggr., har du krav på nytt kamera i flg. Forbrukerkjøpsloven.

(Kjøpsloven gjelder ikke her)

Hvis kameraet er kjøpt til/via jobben er det å regne som ett kjøp mellom næringsdrivende. Det kommer ikke klart frem i tråden om det er ett privat kjøp eller ett 'nærings' kjøp, kun at du har kjøpt det og at du bruker det i jobbsammenheng. Dette er ganske vesentlig for hvordan man tolker lovene og hvilken som kommer til anvendelse.

 

Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke for kjøp mellom næringsdrivende, da gjelder kjøpsloven - og kjøpsloven gir deg ikke krav på ett låneprodukt ved feil.

Lenke til kommentar
Les trådstarters innlegg, så finner du ut at det er hans private kamera, og at han har kjøpt det fra amentio.no.
Står ingen plass at det er hans private kamera. Det står ....mitt Konica Minolta...., ...som jeg hadde kjøpt kameraet hos... Ting jeg har kjøpt og bestilt på jobben til eget bruk, kaller jeg også ...mitt... og ...jeg som har kjøpt... og sannelig så er det jeg som sørger for eventuell service hvis det er nødvendig. :)

 

Nok med den diskusjonen, men det er ganske vesentlig for hva han faktiskt har krav på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...