Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 (endret) Jeg har en nettside: www.off-topic.no Jeg har lagt selve forumet rett innpå web-hotellet, så når du skriver www.off-topic.no i nettleseren kommer du selvfølgelig til forumet. Jeg har ikke lagt forumet i en katalog som f. eks: www.off-topic.no/forum... Men jeg har tenkt å sette opp en portal som du kommer til først, og deretter så må du trykke på en knapp/lenke for å komme fram til selve forumet. Hvordan kan jeg gjøre dette i praksis? Er ikke allverdens guru på databaser.. Så jeg trenger en litt godt forklart metode om noen gidder.. Edit:edit Endret 21. november 2006 av Slettet+3124
buskmann Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 1. Lag en katalog som heter forum, og kopier dagens forum dit. Det er mulig du må kjøre en slags veiviser på nytt. 2. Lag deg en fil som du kaller for index.html. Gi den følgende innhold: <html><a href="/forum/">Klikk for forum</a></html> 3. Legg fila rett på rota i webhotellet. 4. For å lage portalen, så utvider du index.html-fila med mer HTML-kode. Databasen trenger du ikke å endre på.
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Lag deg en fil som du kaller for index.html. Gi den følgende innhold: <html><a href="/forum/">Klikk for forum</a></html> Vil dette også re-direkte brukere rett til www.off-topic.no/forum selv om det ikke ligger en portal i front? Men bare forumet?
Pozzolan Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Jeg vil bare gi deg et tips. Hvis du ikke har tenkt til å ha nyheter ens på forsiden er det bare dumt å re-direkte brukere. Søkemotorer liker heller ikke det. Du kan bruke denne koden til å gjøre det <?php header("Refresh: 3; URL=/index.phpnn"); echo " "; // NN4 requires that we output something... exit(); ?> tatt fra http://www.ozoneasylum.com/5038
buskmann Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Lag deg en fil som du kaller for index.html. Gi den følgende innhold: <html><a href="/forum/">Klikk for forum</a></html> Vil dette også re-direkte brukere rett til www.off-topic.no/forum selv om det ikke ligger en portal i front? Men bare forumet? 7356942[/snapback] Det vil ikke redirecte noe som helst. Det vil gi en link som brukerne kan trykke på for å komme til forumet. Hvis du vil ha automatisk redirecting, så kan det gjøres enten i HTTP-headerne, eller som en meta-tag i HTML. Det er videregående kapitler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå