Gå til innhold

Leter etter et program for informasjonsskjermer

Marman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal under et arrangement bruke flere store lcd-skjermer til å sende ut info til de som er der.

Med programmet så skal jeg ha et fint oppsett på skjermen med bilder og tekst. Litt sånn som det man lett kan lage i powerpoint.

De funksjonene jeg trenger som ikke pp har er den interaktive biten. Til visse klokkeslett skal det vises info om ting som foregår på scenen. Og dette vil jeg kunne legge inn på forhånd, sånn at når tiden er der så skifter programmet skjermbilde selv.

Det skal også vises informasjon om at "nå serveres lunsj i kantina" i den tidsperioden det skjer, og dette vil jeg også programmere inn på forhånd.

Finnes det slike programmer? Noen som vet av noen? Evt andre måter å gjøre det på?

Selv har jeg ganske gode programmeringskunnskaper innen PHP/mysql, og kan litt java, så om noen har noen tips om hvordan dette kan gjøres på en slik måte så mottas også slike tips med takk :)

Håper noen har litt peiling og kan hjelpe meg:)

Alle tips mottas med takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spm er vel om pengene brukt på å investere i noe slikt er noe poeng når du fint kan lage noe klart i PPT og så bare gå å trykke nytt skjermbilde når det blir aktuelt. Hvis det er ett lite engangs arrangemang så høres det ut som mye penger og tid for noe du i praksis allerede har løst i spm ditt.

Husk det enkle er ofte det beste.

Men skulle du drifte dette ofte og på flere steder og flere kompliserende faktorer ville jeg kanskje sett på Scala Multimedia. Men det er en løsning for større bedrifter og arenaer.

AKIRA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...