Gå til innhold

Hvordan Bytte fra xp til xp mce os?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har xp os nå og vil bytte til xp mediacenter edition.

Det jeg lurer på er,er det bare å innstalere mce cden og ferdig med det?,Eller er det noe annet jeg må gjøre?

Isåfall kan noen av dere som kan dette fortelle meg hvordan steg for steg, er ikke noe flink på dette området så håper noen kan hjelpe.

Ps.Blir alt jeg har fra før slettet når jeg skifter os?,eller går det an og bevare noe av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kopi av alle filene du vil beholde. (Bilder, video, musikk og tekstdokumeneter mm.)

Start maskinen på nytt og trykk DEL, F1 eller F10 for å komme inn i bios. Det står hva du skal trykke. Rakk du det ikke så start maskinen på nytt igjen.

I bios må du velge at "first boot device" skal være CD-ROM. Se dokumentasjon for hovedkortet ditt.

Lagre endringene, sett inn installasjons-CD og restart maskinen.

Nå booter installasjonsprogrammet for Windows.

Når du kommer til oversikt over partisjoner, sletter du "C:"-partisjonen din. Er det flere, kan du velge å slette alle, eller bare "C:".

Opprett en ny partisjon, og velg å installere på den. Alt du må gjøre for å slette, endre og opprette, står nøye beskrevet.

La så installasjonen starte, og svar på et par spørsmål som serienummer og tastaturoppsett.

Husk å ha klar en CD med drivere til all maskinvaren din. Det er ikke sikkert Windows XP Mediecenter støtter alt fra installasjonspakken. Det som ikke er støttet, kan du se i "Enhetsbehandling" markert med gule utropstegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...