paalkreps Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Trenger hjelp av DERE til å vurdere mitt oppsett! Har ventet leeeenge på G80 og de nye hovedkortene, men nå føler jeg at jeg er fornøyd. Dette vil bli bestilt av min kamerat i kveld med mindre noen av dere har en genial ide til hvorfor jeg ikke bør velge del A i forhold til del B etc. Maskinen skal nesten utelukkende brukes til spilling. Firekjerner er utelukket pga pris, og intel er valgt pga <3 for intel. Kabinettet er noe som ikke kan endres, litt på grunn av at det er så utrolig pent(!) og har bra termiske egenskaper. (Han som skal ha pc likte ikke Lian-Li!) Ellers er det bare å komme med konstruktiv kritikk https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35880 *krysser fingrene* Pål
Empire of the Sub Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) Spørsmålet er om du får plass til grafikk-kortet i det kabinettet, ellers ser det vel egentlig veldig bra ut :-) En ting, hvis du skal oppgradere til 2x GeForce 8800 i fremtiden (SLI) hadde jeg valgt dette hovedkortet. I tillegg er det bra på overklokkingsmuligheter ! Gratulerer med ny pc da ;-) Endret 20. november 2006 av jhj
genexxa Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) Veldig bra PC det der! Ville godt for DETTE kabinettet. Edit: Enig med jhj med det hovedkortet! Før eller senere vil man få bruk for 2.stk 8800GTX. Endret 20. november 2006 av genexxa
paalkreps Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 Står at mitt hovedkort støtter SLI. Brikkesett: Nvidia nForce 680i SLI Dyrere er det og. fra hjemmesiden: Scalable Link Interface (SLI™) Support two identical NVIDIA SLI-Ready graphics cards (both at x16 mode) ASUS PEG Link Har jeg misforstått noe?? --- Hehe nei dette kabinettet jeg har er must have Første jeg gjør er å sjekke om 3dkortet passer. Skal bygge dataen selv. Hvis den ikke passer er det jo 14 dagers fri retur rett på onlinekjøp jeg skal utnytte. Veldig bra at dere kommenterer Noe annet å putte fingen på?
Empire of the Sub Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Hmm, er vel ikke noe annet tror jeg. Hvis du virkelig vil sløse bort 500kr på et "bedre" hovedkort er det ditt valg :o) Men, har du tenkt å oppgradere til GeForce 8800GTX i SLI i fremtiden, kan jeg sette mitt ord på at det ikke er plass.
EirikLF Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) En bedre PSU kunne du jo sett på. Thermaltake lager ikke akkurat de aller beste, kabinettet kan også godt byttes. Forslag: Kab: https://prisguiden.no/product.php?productId=37498 PSU: https://prisguiden.no/product.php?productId=41166 el. https://prisguiden.no/product.php?productId=41196 Edit: Ikke bytte kab. så det nå. Det hovedkortet er dyrt hinsides fornuft. Endret 20. november 2006 av watercool:)
Inaktiv bruker 2 Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) Kjøp alt annet enn Thermaltake PSU. Hva med MIST, Hiper, Enermax, Seasonic eller Tagan? Endret 20. november 2006 av @daniel89j
paalkreps Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 ok har endret Hovedkort. Takk for hjelpen PSU: Jeg har byttet til enermax. Valgte ikke MIST psu pga jeg er usikker på om 600w holder til et fremtidig 8800 SLI oppsett. Noen tanker?? pål
genexxa Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Hehe nei dette kabinettet jeg har er must have 7322816[/snapback] Hvorfor er det et must? Mer plass i det jeg linka til. Desto mer plass til mer stash, f.eks mer HDD, mer lys. Altså mer stash. Alle vil jo ha mer stash i en pc etterhvert. Du har bruk for mer lagringplass pådataen viss du skal laste ned en Blu-Ray eller HD-DVD i framtida og brenne ut. En slik film er på rundt 70GB, så 10 filmer tar en del plass. Så kan du nå tenke deg om på kabinett valget
paalkreps Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 utseende! Hehe når den tid kommer har jeg garantert klasket til en ekstern HD på noen terraflop
paalkreps Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 Men er det noe jeg har glemt? Et "must have" eller 2? Tusen takk for svar folkens.
ducA Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 (endret) du bør helst velge et maxi tower isteden for midi, siden fleste midi er for korte til og ha 8800gtx i. (ville jeg tro) viss du har harddiskene stående innover i kabinettet i harddiskrama. Endret 21. november 2006 av ducA
paalkreps Skrevet 24. november 2006 Forfatter Skrevet 24. november 2006 14 dagers retur-rett på onlinekjøp, så jeg tester først med dette kabinettet jeg (forresten, kom på at det er 2 på antall hardisker i oppsettet, så lagringsplass-problemet er vel løst) Ellers noe jeg har glemt?? Takk for alle svar! pål
EggMan88 Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 (endret) Vil ikke tvinge deg til et nytt kab, men tenkt deg godt om. Et Maxi-Lian-Li eller Cooler Master ville gjort seg. Du sier at du har 14 dagers retur rett. Er det ikke litt kjipt og endelig få pc'en for så og finne ut av kab er for lite og dermed måtte vente 4/5 på og få nytt. Så litt rundt og fant en test av kabinettet av HW, vis du ser på bildet under så er det hovedkortet som er montert der 24.5cm langt, 8800GTX er 28cm langt, dvs at det vil bygge enda 3.5cm utenfor hovedkortet på bildet og inn mot harddiskene, tror rett og slett ikke det vil bli plass i kabinettet, og vis det blir plass er det bare snakk om noen få cm. Bildet Tok også og regnet fort ved og bare regne målestokken på bildet og dermed kunne jeg finne ut ca hvor langt det var fra bakkant til der hvor harddiskene står. Fant ut at det var ca 29.3cm, altså bare 1.3cm klarting mellom hdd og skjermkortet. Dette er bare ca mål og kan godt hende at det er litt feilmargin Endret 25. november 2006 av EggMan88
imfrommanndame Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Du vil ha plass til 8800GTX! Jeg sitter med et Lexa rett ved siden av meg..
EggMan88 Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Ok, gidder du og måle raskt hvor mye klaring det er mellom skjermkortet og hdd, vil se hvor mye jeg bommet med.
imfrommanndame Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Skjermkortet er 26,7 cm langt. Du vil ha ca 2cm klaring. Men med det vil kanskje luftflyten ødelegges helt?
paalkreps Skrevet 25. november 2006 Forfatter Skrevet 25. november 2006 hmm nå ble jeg nyskjerrig.. Er det plass til luftflyt på sidene av kortet da? eguliano: Er det plass til 80-120mm vifte UNDER kabinettet? Mener jeg så det på bildene , men må bare spørre en som har det
imfrommanndame Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Der NZXT har plassert filteret (altså nede i kabinettet) er det lagd plass til en 80mm vifte. Jeg skal skaffe vifte snart selv.
paalkreps Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 tusen takk eguiliano Det ble dette oppsettet. Tusen takk for all hjelp folkens! mvh Pål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå