Gå til innhold

Overgang fra AMD til Intel - valg av minne?


Anbefalte innlegg

Etter å ha anskaffet meg et nytt skjermkort (XFX GF8800 GTS) samt en ny strømforsyning (MIST 600W), føler jeg at systemet mitt langt ifra klarer å utnytte mulighetene som ligger i disse to komponentene. Det blir i såfall snakk om bytte av prosessor, minne og hovedkort, jeg bruker idag følgende maskinvare:

 

- AMD Athlon 64 X2 3800+ (klokket til 2,45GHz)

- Crucial PC4000 BallistiX DDR 2x1024MB (245MHz, 3-3-3-8, 1T CMD)

- Abit KN8

 

Her er mitt forslag til ny maskinvare:

 

- Intel Core 2 Duo E6600

- Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2x1024MB DDR2

- EVGA nForce 680i SLI

 

Dette gir meg et kjempebra oppsett med gode muligheter for overklokking og videre ekspansjon, tenker da aller helst muligheten til å legge enda et 8800GTS for SLI-oppsett.

 

Eneste tingen jeg er usikker på, er valget av minne. Jeg synes at 2x1024GB-brikkene med PC8000 båndbredde og oppover blir altfor dyre i forhold til mitt budsjett (maks totalpris for CPU, minne og HK må ikke overskride kr 9000). Jeg har tenkt å overklokke prosessoren så langt det lar seg gjøre, blir skuffet hvis jeg ikke kommer over 3,2GHz. Er det minnet jeg har valgt ut godt nok for slik overklokking, eller finnes det bedre alternativer til en tilsvarende pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaynuz og Craves, takker for gode tilbakemeldinger :)

 

Da er varene bestilt hos Komplett, jeg håper det ikke tar altfor mange dagene før hovedkortet og minnet ankommer hos dem. Sitter og leser [H]ardOCP sin omtale om dette EVGA-hovedkortet, og dette ser utvilsomt meget bra ut...

 

Det blir en dyr jul på meg i år... men da har jeg iallefall en knall maskin å spille på når Age of Conan, Crysis og andre DX10-spill kommer. Skulle ikke dette holde, kan jeg jo alltids fyre på med et ekstra GF8800 GTS :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...