Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med telenor nett...Ny leverandør?


Anbefalte innlegg

Synes du skal klage til Telenor, og si at du har blitt anbefalt et nytt modem.

 

Så sender de deg vel et nytt modem, men spørs om du må betale for det da.

 

Hvilken type av 510'en er det du har? Er det bare et bridgemodem eller er det innebygd router i det? Er det levert etter mars 2004 er det routermodem.

 

Isåfall om det er routermodem, bør du oppgradere firmware på det å se om det hjelper.

 

Edit: En plass her skriver du at du har 546T-modemet, og en gang sier du at du har 510. Bestem deg :p

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes du skal klage til Telenor, og si at du har blitt anbefalt et nytt modem.

 

Så sender de deg vel et nytt modem, men spørs om du må betale for det da.

 

Hvilken type av 510'en er det du har? Er det bare et bridgemodem eller er det innebygd router i det? Er det levert etter mars 2004 er det routermodem.

 

Isåfall om det er routermodem, bør du oppgradere firmware på det å se om det hjelper.

 

Edit: En plass her skriver du at du har 546T-modemet, og en gang sier du at du har 510. Bestem deg :p

7315460[/snapback]

 

Det er et routermodem...hvordan oppgraderer jeg firmware?

 

Sjekket på modemet hvilket det var og det var 510i...beklager....

 

Axel

Lenke til kommentar
Drivere finner du her: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

 

Bare last ned det programmet du finner her, så står det hva du skal gjøre.

Husk at du må være direkte tilkobla modemet, altså en direkte tilkobling med din PC og modem. (Ikke noe router imellom).

 

Det er lurt å deaktivere evt. brannmur på din PC.

7315551[/snapback]

 

da får jeg prøve det...

 

Axel

Lenke til kommentar
Telenor stabil? HAH :o nå har jeg hørt det...

7313010[/snapback]

du hørte det aldri.. JA telenor er som regel stabilt.. ei goo ri sia sist jeg mista internetten sist gang nå.. det vil ikke si 2 dager siden men noen måner. jeg sier ikke at telenor er BEST. det finnes bedre leverandører, mye bedre også kanskje. jeg blir bare litt irritert over alle som sier telenor suger fordi det alltid detter ut åsså har de ALDRI hatt telenor...

7314782[/snapback]

 

Hva kan jeg gjøre da?

 

Hvilke leverandører er 'bedre'?

 

Axel

7314892[/snapback]

kan ikke så veldig mye om det men.. jeg har hørt at bluecom er ganske bra.

Lenke til kommentar
Telenor stabil? HAH :o nå har jeg hørt det...

7313010[/snapback]

du hørte det aldri.. JA telenor er som regel stabilt.. ei goo ri sia sist jeg mista internetten sist gang nå.. det vil ikke si 2 dager siden men noen måner. jeg sier ikke at telenor er BEST. det finnes bedre leverandører, mye bedre også kanskje. jeg blir bare litt irritert over alle som sier telenor suger fordi det alltid detter ut åsså har de ALDRI hatt telenor...

7314782[/snapback]

 

Hva kan jeg gjøre da?

 

Hvilke leverandører er 'bedre'?

 

Axel

7314892[/snapback]

kan ikke så veldig mye om det men.. jeg har hørt at bluecom er ganske bra.

7315697[/snapback]

 

takk for tipset, men nå har jeg oppgradert modemet og så få jeg se om det fremdeles er dårlig....

 

får se om nettet går ut flere ganger utover dagen...

 

takk for hjelpen så langt alle sammen!

 

Mvh,

Axel

Lenke til kommentar
Telenor stabil? HAH :o nå har jeg hørt det...

7313010[/snapback]

du hørte det aldri.. JA telenor er som regel stabilt.. ei goo ri sia sist jeg mista internetten sist gang nå.. det vil ikke si 2 dager siden men noen måner. jeg sier ikke at telenor er BEST. det finnes bedre leverandører, mye bedre også kanskje. jeg blir bare litt irritert over alle som sier telenor suger fordi det alltid detter ut åsså har de ALDRI hatt telenor...

7314782[/snapback]

 

Hva kan jeg gjøre da?

 

Hvilke leverandører er 'bedre'?

 

Axel

7314892[/snapback]

kan ikke så veldig mye om det men.. jeg har hørt at bluecom er ganske bra.

7315697[/snapback]

 

takk for tipset, men nå har jeg oppgradert modemet og så få jeg se om det fremdeles er dårlig....

 

får se om nettet går ut flere ganger utover dagen...

 

takk for hjelpen så langt alle sammen!

 

Mvh,

Axel

7315713[/snapback]

oki ;) lykke til da! :)

Lenke til kommentar

Ring telenor å si at du ofte faller ut å tror modemet har skylda. MOdemene telenor gir ut har 2 år garanti. Dermed kan du dersom det er mindre enn 2 år gammelt be dem sende deg nytt på garantien . Da får du 546T2 , eller vanlig 546T. Telenort har gått helt bort fra 510i.Ellers får du tak i bredbåndsmodem/routere hos elkjøp, expert, telehuset osv. Ikke sikkert du får samme type som telenor "gir", men om du kjøper sørg for at det støtter PPoE (tror det er det telenor bruker? anyone correct me..) Uansett, telehuset skal vel i hvertfall ha speedtouch modema telenor bruker.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Ring telenor å si at du ofte faller ut å tror modemet har skylda. MOdemene telenor gir ut har 2 år garanti. Dermed kan du dersom det er mindre enn 2 år gammelt be dem sende deg nytt på garantien . Da får du 546T2 , eller vanlig 546T. Telenort har gått helt bort fra 510i.Ellers får du tak i bredbåndsmodem/routere hos elkjøp, expert, telehuset osv. Ikke sikkert du får samme type som telenor "gir", men om du kjøper sørg for at det støtter PPoE (tror det er det telenor bruker? anyone correct me..) Uansett, telehuset skal vel i hvertfall ha speedtouch modema telenor bruker.

7316608[/snapback]

 

takker for tipset!

 

Nettet har funket fint i dag etter oppgraderingen, men jeg får se med tiden...

 

Hvis det begynner å falle ut igjen, kontakter jeg telenor...

 

Axel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...