Iceman22 Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg har Mist 600W strømforsyning. Jeg har fått denne kabelen med på kjøpet. Det jeg har gjort med den var å dele den i 2, den ene enden går til hovedkort ( eller cpu? ) og den andre enden går til skjermkort ( 7900gtx ). Er dette her riktig måte å koble til på, eller er det smartere å kjøpe en ny Pci-express kontakt som går til skjermkort? Endret 18. november 2006 av Iceman22
ManagHead Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 (endret) Den første er en 8-pin kontakt, altså en utvidelse av P4-kontakten. Den skal bare på hk! Hvis du ikke har plass til alle 8 så skal du bare bruke de 4 du har plass til. Skjermkortet skal ha 6-pin pci-e kontakt. Denne du skal ha til skjermkortet. Endret 18. november 2006 av ManagHead
Iceman22 Skrevet 18. november 2006 Forfatter Skrevet 18. november 2006 Det er 3 ender på den kabelen som det er snakk om. Den ene enden er 8 pin og går til psu, den 2 enden går til hovedkort/cpu og den er det 8 pin på, mens den siste er 6 pin og går til skjermkort ( det står pci-express på enden av kabelen på en hvitt lapp ) Er det ikke litt mye for strømforsyningen å ha hovedkort/cpu og skjermkort koblet til i en kanal?
ManagHead Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hvis det finnes en sik kabel, og maskinen er stabil så er det vel greit. Du kan jo evt. måle spennigsdropp for å se hva som skjer under load.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå